Bár a panaszáradat Kurt Busch balesete óta folyamatosan fokozódik, a daytonai baleset méginkább felerősítette a Next Gen autó aggodalmait.
Joey Logano, volt a héten a legfőbb szószólója a biztonság kérdésének, miután ő is elég nagyot csattant Daytonában.
„Aggódom. Azt hiszem, most mindenki aggódik. Nem is értem, hogy lehetne nem aggódni” – mondta Joey Logano. „Ha azt nézzük, hogy a versenytársak és a saját tapasztalataink brutálisak ahhoz képest, ami a régi autóval történt, igen, ez felkelti a figyelmet.”
„Ha megnézed a történteket – Kurt helyzetét – és hallasz néhány beszámolót a balesetek múlt heti résztvevőitől, aggasztó a helyzet. Nem lehet elbújni ez elől. Sokkal többet van szó ezekről a dolgokról, mint korábban, mint a régi autóval. Biztosan megvan ennek az oka.”
Busch, aki idén első teljes szezonját töltötte a 23XI Racing 45-ös számú Toyotáját vezetve, július végén a Pocono Raceway-en a kvalifikáció utolsó körében balesetezett és agyrázkódást szenvedett.
A NASCAR azóta sem engedélyezte számára a versenyzést, és a 16 versenyzőt felvonultató rájátszásból is kimarad, annak ellenére, hogy egy győzelemmel kvalifikálta magát.
Bubba Wallace a múlt vasárnapi daytonai versenyen történt balesetét követően a csapatrádión keresztül panaszkodott a Next Gen autójában tapasztalt kemény ütésekre.
Denny Hamlin pedig a héten bejelentette, hogy kihagyja a szombati Xfinity Series versenyt Darlingtonban, olyan fájdalmai voltak daytonai balesete után.
A versenyzők reakciói a balesetekre mégis nagyon eltérőek voltak. Chase Briscoe például a héten egy interjúban elmondta, hogy az ő tapasztalatai a Next Gen balesetekkel kapcsolatban nagyon eltérőek voltak.
„Csak kétszer törtem össze a Next Gen autót – ami nagy baleset volt – és mindkettő superspeedwayen történt” – mondta.
„Mindkettő sokkal enyhébb volt, mint amire számítottam. A talladegai balesetről azt hittem, hogy sokkal rosszabb lesz az „érzés” szempontjából, de jól éreztem magam.”
Logano ugyanakkor tudja, nincs gyors megoldás: „A nagy baleseteknél biztonságosabb az autó mint volt. A kisebb ütközéseknél viszont van hova javulni.„