csütörtök, június 1, 2023

Éjszakai hírdömping a NASCAR világából, Hamlin nem indul, Wallace rajtszámot vált

Date:

Share:

Ismételten mozgalmas éjszakája volt a NASCAR-ban, Hamlin lemondta az Xfinity indulását, Wallace a 45-ös autóba kerül.

  • Denny Hamlin az előzetes tervekkel ellentétben nem indul az Xfinity Series hétvégi futamán a Darlington Raceway-en, mivel a múlt hétvégi, Daytona International Speedway-en történt balesetéből adódó fájdalommal küzd. „Van némi fájdalom a nyakamban, a hátamban és a csípőmben a vasárnapi baleset miatt” – mondta Hamlin
  • Bubba Wallace a NASCAR Cup Series szezon hátralévő részében a 45-ös rajtszámmal fog versenyezni, mivel a 23XI Racing a tulajdonosi bajnokságért való küzdelemre összpontosít. A 45-ös csapat azért jogosult a tulajdonosok bajnokságára, mert Kurt Busch és az alakulat májusban győzött a Kansas Speedwayen. Wallace jövőre visszatér a 23-as rajtszámhoz, míg az idei év hátralevő részében Ty Gibbs versenyez majd ezzel a számmal.
  • A NASCAR bejelentette, hogy a hétvégén, a Darlington Raceway-en megrendezésre kerülő Cup Series rájátszásnyitó futamával kezdődően megnöveli a sérült járművek megjavítására vonatkozó szabály (DVP) időtartamát. A Cup Series csapatoknak mostantól 10 percük van arra, hogy a boxutcában elvégezzék a javításokat, miután a pályán történt incidensbe keveredtek. Ez négy perccel több, mint a korábbi hatperces DVP időlimit.
  • Jeremy Clements megnyerte az Xfinity Series versenyt a Daytona International Speedwayen, de a NASCAR kedden kiadott L2-es büntetése után már nem jogosult a rájátszásra. Clements megtarthatja a győzelmet, de az 51-es Chevrolet-je a futam utáni ellenőrzés befejezése után a szívócsőcsővel kapcsolatos szabálytalanságot állapítottak meg. Ennek eredményeképpen Clements nem jogosult a rájátszásra. A versenyző és csapata felebez a döntés ellen.
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.