Az IndyCar jelenleg egy kéthetes szünetet tart a versenyek között, ami a harmadik ilyen pihenő a szezon február végi kezdete óta.
A lassú szezonkezdet a modern IndyCar versenynaptárának jellemzője, a szervezők az év első néhány futamának kora tavaszra való előrehozásával próbálják csökkenteni az amúgy is hosszú holtszezont.
Anélkül, hogy a 17 fordulós versenynaptárba több futamot építenének be, és ezzel a csapatoknak több utazási és üzemeltetési költséget okoznának a folyamat során, az eltolt naptár segít abban, hogy a szezon közel hét hónapig tartson.
Ez a beosztás azonban némi kritikát is kiváltott az IndyCar rajongók részéről, akik úgy érzik, hogy nehéz ritmusba kerülni a futamok nézésével, amikor márciusban és áprilisban több szabad hétvége van, mint verseny.
Sok veterán versenyző is azt szeretné, ha több futamot rendeznének az első hónapokban, hogy a saját ritmusukat tartani tudják, de a versenyzők egy csoportja értékeli a versenyek közötti extra regenerálódási időt. Az újoncok.
Az IndyCarban ebben a szezonban hat újonc van, és ők hálásak, hogy van néhány hét pihenőjük, amely alatt nem csak feltöltődhetnek, hanem tanulmányozhatják az elmúlt verseny történéseit.
Regenerálódás, tanulás, edzés
A Motorsport Weeknek nyilatkozva Kyle Kirkwood pontosan leírta, mennyire hasznos volt az újonc szezonjában a versenyek közötti extra idő.
„Hogy őszinte legyek, szeretem, ha van egy kis szabadidőm” – mondta Kirkwood, az IndyCar egyik újonca. „Lehetővé teszi számomra, hogy újrakezdjem és átgondoljam az előző hétvégét.”
„Texas után eléggé frusztrált voltam, annak ellenére, hogy olyan jó versenyünk volt. Ez adott egy kis időt, hogy megnyugodjak, lazítsak, és újra felkészüljek a következő hétvégére.”
„Ez biztosan nem jelent hátrányt. Belevágunk a májusba és a júniusba, ahol eléggé sűrű lesz a naptárunk, hiszen minden egyes hétvégén van verseny.”
Az IndyCar másik két újonca, Tatiana Calderon és David Malukas ugyanezt a véleményt fejezte ki, utóbbi a következőket mondta:
„Szinte olyan, mintha nekem tervezték volna a menetrendet. Nagyon sok edzést végeztem.”
„Nagyon tetszik, mert az első versenyen azt gondoltam, hogy ‘Hű, nem vagyok elég fitt’. Így van időm, hogy a következő futamra fitt legyek.”
Az IndyCar illetékesei nehéz helyzetbe kerültek a menetrendet illetően, mert az év elején olyan államokban kell futamokat rendezni, ahol elfogadhatóan meleg az időjárás.
Az őszi futamok későbbre tolódása azonban azt jelentené, hogy az NFL-lel kellene harcolni a televíziós műsoridőért, ami általában nem tesz jót a nézettségnek.
Úgy tűnik, minden megoldásnak megvannak az előnyei és hátrányai. A szezon meghosszabbítása, több verseny beiktatása a versenynaptárba, valamint a költségek alacsonyan tartása más területeken is problémákat vet fel.