Óriási a felfordulás a NASCAR háza táján a Next Gen autók biztonságossága miatt. A megoldás érdekében jövőhéten töréstesztet tartanak.
A NASCAR illetékesei megerősítették, hogy a jövő héten töréstesztet tartanak a Next Gen versenyautó hátsó lökhárítójának felmérése miatt. A tesztet szerdán egy ohiói törésteszt-létesítményben végzik el.
A szezon eleje és közepe óta a NASCAR illetékesei számítógépes modellezéseket végeznek egy új hátsó rész kidolgozásáról. A NASCAR Cup Series versenyzői arra panaszkodtak, hogy a Next Gen autóval való ütközések minden eddiginél keményebbek, leginkább a hátsó ütközéseknél.
Kurt Busch és Alex Bowman is a hátulról kapta el a falat, majd ezt követően agyrázkódásra emlékeztető tünetek miatt került a pálya szélére.
Busch július óta nem versenyzett, miután a Pocono Raceway-en a kvalifikáción a 23XI Racing Toyotájának hátsó részével a 3-as kanyar falának ütközött.
Bowman a vasárnapi, Talladega Superspeedwayen megrendezésre kerülő futamról lépett vissza, miután a múlt hétvégén a Texas Motor Speedwayen érte baleset.
A NASCAR Next Gen autója a versenyzők szerint a merevebb mivolta miatt okoz ekkora problémákat. Daniel Suarez szombat reggel Talladega-ban elismerte, hogy a szuperspeedwayes futamokon még a bump draftolás is érződik a pilóta testén.
„Össze kell fognunk” – mondta szombaton Bowman csapatfőnöke, Greg Ives arról, hogy mi lesz a következő lépés a NASCAR-ban. „Nem gondolhatjuk továbbra is azt, hogy ez egy ember hibája, vagy egy szankciós testület hibája, vagy egy versenycsapat hibája.”
„A csapatoknak, a csapatfőnöknek, a tulajdonosoknak, a versenyzőknek, és a NASCAR-nak együtt kell megoldania ezt a problémát.”
„Tudjuk mi a baj, de a megoldása az, ahol kezd egy kicsit zavarossá válni a dolog, és közösen eldönteni, hogy mi a helyes lépés.”
Ha a szerdai törésteszt jól sikerül, akkor a NASCAR a 2023-as szezonra bevezetheti a hátsó lökhárítók módosításait.