Kevin Harvick „sz*r”-nak nevezte a NASCAR által szolgáltatott egyenalkatrészeket, amelyeket idéntől minden csapatnak használnia kell.
Annak ellenére, hogy a NASCAR Cup Series történetének egyik legkiszámíthatatlanabb és legversenyképesebb szezonjának kellős közepén vagyunk, ahol a szezon első 30 futamán 19 különböző győztes volt, mégis a Next Gen autóval kapcsolatos biztonsági és alkatrészekkel kapcsolatos minőségi kérdések uralják a címlapokat.
Bár a NASCAR abban reménykedett, hogy a Next Gen autó problémamentes versenyt fut majd a Bristol Motor Speedwayen, mégis több probléma is felmerült.
Ezúttal az egyen szervokormányrendszerek voltak azok, amelyek a verseny során több autón is meghibásodtak.
Bár a helyzet messze nem volt ideális, a SiriusXM NASCAR rádió The Morning Drive című műsorának keddi adásában Scott Miller, a NASCAR versenyigazgatóságának vezető alelnöke elmondta, hogy a Bristol Motor Speedway egyedi jellege valóban a határaikig feszegette az alkatrészeket, és végül a szombati verseny az új autóval kapcsolatos tanulási folyamat része volt.
„Bristol egyértelműen egyedi eset volt” – magyarázta Miller. „Néhány olyan dolog merült fel a kormányzással kapcsolatban, amire nem számítottunk.”
„Az autó és minden más újdonsága miatt nem elfogadható, hogy vannak problémák, de valószínűleg ez mindannyiunk számára a tanulási folyamat része.”
Bár a NASCAR nem ezt szerette volna látni az elmúlt hétvégén, a szervokormány-problémák időzítése nem is lehetett volna rosszabb.
Harvick és a NASCAR bajnokai nem maradtak csendben
A Next Gen autó biztonságát számos versenyző megkérdőjelezte négy héttel ezelőtt a NASCAR Cup Series rájátszásának médianapján, mondván sokkal nagyobb a sérülés veszélye most, mint a 6. generációs autókban.
Erre bizonyíték Kurt Busch agyrázkódása, ami miatt ki kell hagynia az év hátralevő részét, és Kimi Raikkonen csuklósérülése, amely az augusztusi watkinsi futam óta még mindig nem jött rendbe.
A kérdésben többek között a NASCAR Cup Series bajnokai, Joey Logano, Kyle Larson és Kevin Harvick is nyíltan felszólaltak.
Harvick esetében a Next Gen autóval kapcsolatos kritikája egy újabb szintre emelkedett, amikor a 4-es rajtszámú Stewart-Haas Racing Ford Mustangja lángba borult a Darlington Raceway-en, lényegében tönkretéve az esélyeit a rájátszásban a 12-es körbe való továbbjutásra.
A darlingtoni pokoljárást követően Harvick a NASCAR-t ostorozta, mondván, hogy az autó „sz*r alkatrészekből áll”.
Martin Truex Jr.-t szinte az összes technikai probléma érintette már idén, így nem volt meglepő, hogy ő volt a legidegesebb bristoli kiesése után, interjújában pedig Harvick szavait idézte, és sz*rnak nevezte az alkatrészeket.
Miller kikérte magának a „sz*r alkatrészek” narratívát.
„Az összes csapat és a gyártók is részt vettek a fejlesztés, és kiválasztás folyamatában, amikor az alkatrészeket választottuk” – jelentette ki Miller. „Mindenki ludas ebben, és nem csak a NASCAR.”
„Mivel ennek az autónak minden alkatrésze új, azt hiszem, a versenyzésben és az élet bármely területén, amikor valami teljesen újat csinálsz, van egy tanulási folyamat” – magyarázta a NASCAR fejese.
Miller szerint azonban a NASCAR elfogadja, hogy ami Bristolban történt, az teljesen elfogadhatatlan volt, és a szankciós testület mindent megtesz annak érdekében, hogy ez ne fordulhasson elő még egyszer.
„Törekszünk arra, hogy javítsunk, amikor problémáink vannak? Abszolút 100%-ban igen. Minden egyes nap” – mondta Miller.
„Ami Bristolban történt, az elfogadhatatlan, és szorgalmasan fogunk dolgozni, és megoldást találunk arra, hogy ez ne fordulhasson elő még egyszer.„