A tavaszi Martinsville-i futam senkinek nem nyerte el a tetszését, a Goodyear emiatt pedig új abroncsot visz az év utolsó előtti versenyére.
Miután a szezon korábbi részében a Richmond Speedway és Martinsville sem hozott izgalmas versenyeket, a Goodyear kifejlesztett és tesztelt egy új keveréket a bal és jobb oldali gumikhoz, amelyről úgy véli, hogy segíthet felgumizni a pályát.
A tavaszi richmondi futamon a legfőbb szerepet a gumistratégia játszotta, és ennek köszönhetően nyert Denny Hamlin, aki egyel többször állt ki mint a többiek, de a friss gumikot levadászta az előtte lévőket és nyert.
Az éjszakai martinsville-i verseny nagyon hasonlóan alakult. Csak négy sárga zászló volt (kettő a szakaszmegszakítások miatt), mindössze ötször változott az éllovas személye.
A Goodyear a hideg hőmérsékletet okolta, és azt, hogy az autók nem tudták eléggé felgumizni a pályát. Az előrejelzések szerint vasárnap sem lesz sokkal melegebb.
A gumigyártó már nyáron tesztelt egy új keveréket, amellyel jobb versenyt lehetne futni a rájátszás harmadik fordulójának utolsó helyszínén.
A Goodyear úgy véli, hogy az új keverék minden időjárási körülmények között működni fog.
„Martinsville egy különleges pálya, hiszen csak a kanyarokban van betonfelület” – mondta Greg Stucker, a Goodyear versenyigazgatója.
„Egy különösen hideg tavaszi futam után – amikor nagyon nehéz volt felgumizni a pályát – úgy döntöttünk, hogy tesztelni fogunk azért, hogy megoldjuk a problémáinkat.”
„Jó tesztünk volt, és a keverékek rendkívül jól működtek, és úgy gondoljuk, hogy ez egy olyan formula, amely minden körülmények között működni fog.”
A tavaszi versenyt az a William Byron nyerte, aki jelenleg is versenyben van a legjobb négybe kerülésért, és azért, hogy a szezonzáró Phoenix-i versenyen harcba szállhasson a bajnoki címért.
Hogy a Goodyear új keverékű abroncsa fel fogja-e borítani a papírformát, az a jövő zenéje. Mindezt megtudjuk vasárnap – az óraátállítás miatt egy órával korábban – 19:30-kor.