A NASCAR sok problémával szembesült az új, egyetlen anyát tartalmazó kerékrendszerrel. És erre már többen is felfigyeltek.
Bár a mögötte álló szándék az volt, hogy a boxkiállások gyorsabbak legyenek, mint korábban, azonban úgy tűnik, hogy a NASCAR Cup Series csapatai számára ez megfordult. Szinte minden versenyen láthatunk olyan esetet, amikor egy autó elveszíti a kerekét.
Sőt, még Denny Hamlin is beszélt erről a problémáról.
„Azt hittük, hogy az egyetlen kerékanyát használó autóval nem lesz ilyen probléma. De az a helyzet, hogy régen ha kihagytál egy anyát, akkor a többi még tartotta a kereket. De ha csak egy van, akkor az leszakad” – mondta a richmondi győztes.
A NASCAR Hírességek Csarnokának tagja, Dale Jarrett a kerékcserét elvégző személyzet biztonsági oldaláról közelíti meg a kérdést, és inkább az új „koreográfia” ellen szólalt fel.
„A kiállások már így is gyorsabbak, csak azért, mert kevesebb a tennivaló. Ráadásul a boxcsapat minden tagjának meg van engedve, hogy az autó elejét megkerülje, ami nekem biztonsági kérdésnek tűnik.”
„Amikor először hallottam és láttam, azt gondoltam, hogy ez egy szörnyű ötlet. Még mindig úgy gondolom, hogy ez egy biztonsági kockázat.”
Korábban már írtunk róla, hogy szupergyors kiállásával rekordot döntött a Joe Gibbs Racing a hétvégi, Richmond Raceway-en rendezett futamon.
A NASCAR új szabálya értelmében a szerelőknek már nem hátulról kell megkerülniük az autót. Ezt két héttel ezelőtt Atlantában vezették be, és vasárnap Richmondban a Gibbs-csapatok először vetették be a módszert először élesben.