Két korábbi F1-es bajnok is részt vett a NASCAR eheti, austini fordulóján, és teljesen más előjellel mozogtak a versenyben.
Räikkönen már másodjára vett részt Cup Series versenyen, és egészen jól tartotta magát, a verseny végén azonban kockáztatott, és ez lett a veszte.
„Szerintem nem volt túl rossz – összegzett a 43 éves finn. – Nem volt szerencsénk a balesetekkel, de sajnos ilyen előfordul. Aztán már nem maradt gumink, miközben csak jöttek az újabb újraindítások. A megpördülésem után a gumik teljesen tönkrementek. Sajnálatos, mert ott voltunk, aztán viszont rosszkor voltunk rossz helyen. Az első kanyarokban próbáltunk kimaradni a balhéból, és úgy tűnt, nagyon jók leszünk, de aztán három kanyar múlva valaki már a rossz irányba ment. Volt némi zűrzavar.”
„Nem tudom, senki sem tudja – felelte a finn veterán a jövőjével kapcsolatos kérdésre. – Annyira sajnálatos, ahogy alakult a verseny vége, de szerintem helyesen cselekedtünk. Ott voltunk. De aztán az újraindításokkal történt, ami történt. Meglátjuk, mit tartogat a jövő, de jelenleg fogalmam sincs. Hosszú verseny volt, a hűtőruhánk a futam felében nem működött, úgyhogy elég nagy volt a forróság a kocsiban. Szórakoztató volt feljönni, de kissé hevesek voltak az újraindítások.”
Button ezzel szemben a mezőny hátsóbb régióiból fokozatosan javulva jött fel, és lett végül a jobb nemcsak kettejük a két F1-es, hanem az összes beugró közül.
„Érzelmi hullámvasút volt – nyilatkozta a versenyt a 24. helyről kezdő pilóta. – Kezdetben borzasztó volt. Szerintem az utolsó helyre estem vissza, és csak úgy voltam vele, hogy »menjetek mind, nekem csak vezetnem kell és be kell állnom egy ritmusra«. Még soha ilyen sűrűn nem szélesítettem ki a kanyarokat, és miközben próbáltam megfelelően pozícionálni az autómat, minden alkalommal elrontottam. Normál esetben, ha kicsit lassabban mész egy kanyarban, senki sem próbál megelőzni kívülről, mert nem tudják bevenni a következő kanyart. Itt viszont igen, mert ha a kerekük melléd ér a következőre, és befordulsz, akkor kiforgatnak.”
„Az első etap igazán rossz és kínos volt a számomra. Azt mondtam, hogy »rendben, srácok, ki kell állnom új gumikért, és levegőre van szükségem, kell némi friss levegő«. Ezt megkaptam, aztán a tempóm jó volt és következetes köröket autóztam. Igazán örültem, és megelőztem néhány autót, ami jó volt.”
„A biztonsági autó kicsit szerencsétlen időpontban jött, mert két körrel voltunk a kiállási ablakunk előtt. Kiálltunk, a következő etap pedig káosz volt. Elvégeztünk pár változtatást is, amelyek nem működtek, hatalmas lett a túlkormányzottság, az azelőtt nagyszerű autót pedig igazán nehéz lett vezetni.”
A 2009-es F1-es bajnok azért így is elszűrt néhány tanulságot, amit következő versenyein – hiszen még két futamon biztosan részt vesz majd – tud majd hasznosítani.
„Kimitől is kaptam egy jókora ütést, utána pedig már nem volt ugyanolyan az autó, nem volt minden rendben vele – mondta Button. – Minden alkalommal, amikor befordultam, csikorogtak a gumik, majd hirtelen jött a túlkormányzottság. Igazán nehéz volt, de a vége felé hoztunk néhány jó döntést a kiállásokkal és az új gumikkal. Élveztem az utolsó három újraindítást, jól helyezkedtem és jókat előztem a külső íven.”
„Kis híján feladtam, mert kimerültem a hőségtől. Hatalmas volt a forróság, és nem volt szellőztetőm, ami nem segített. Azt hittem, el fogok ájulni az autóban, ezért kétszer egy percre meg is álltam, jeget raktak rám és kaptam rengeteg vizet, aztán folytattam. Nagyon közel álltam ahhoz, hogy kiszálljak a kocsiból, mert azt gondoltam, el fogok ájulni. Nyolc vagy kilenc üveg vizet ihattam meg a verseny alatt, miközben a csapat nyugtatott. Végül ezért értünk el jó eredményt, úgyhogy boldog vagyok.”