500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 27. hétfő, 22:09 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Megölik a NASCAR-t? – ellentmondásos változást vezetnek be
NASCAR

Megölik a NASCAR-t? – ellentmondásos változást vezetnek be

Máté JámborÍrta Máté Jámbor2023. február 2.3 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
NASCAR Talladega
Fotó: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR Media
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Azt már eddig is lehetett tudni, hogy Chastain manőverét betiltják majd, illetve alsóruházatott kell majd viselnie a versenyzőknek, de sokkal nagyobb különbségek is lesznek a NASCAR-ban az előző szezonhoz képest.

Egy vagyonba kerül, de csapata megőrzi az utókornak Chastain őrült manőverét

Ami már a hétvégi szezonnyitón is változik

Érkeznek az esőgumik a rövidebb és laposabb oválokra. A Coliseum mellett Martinsville, New Hampshire, Phoenix, Richmond és az All-Star verseny helyszíne, North Wilkesboro lehet majd esős verseny helyszíne, amennyiben az időjárás is úgy akarja.

Ezen kívül még két külön Truck Series hétvégére, az Indianapolis Raceway Parkba és a Milwaukee Mile-ra viszik majd el az esőgumikat a road pályák mellett.

A hibrid tervek mellett egy újabb, a régi szurkolók számára érzékeny változás következik, hiszen a RACER szerint a NASCAR hangtompítót vezet majd be két pályatípus, a road és a short track esetében.

Elmondásuk szerint a cél az, hogy ne legyen elviselhetetlen az autók hangja nagyon közelről a szurkolók és a szerelők számára. A múlt heti, phoenixi teszt során megállapították, hogy kicsit melegebbek lettek a keret elemei és a kasztni, de a pilótafülkén belül nem volt változás. A rendszer még nem végleges, további módosítások várhatóak majd.

Meghalljuk, milyen különbséget jelent majd az eddigiekhez képest, de kis megnyugvást nyújthat az új GTP autók hangja, amelyek némelyike hasonlít a Cup Series motorjaihoz.

A Joe Gibbs Racing bemutatja: a világ első elektromos NASCAR autója!

„Rendes” verseny az épített pályákon

Ezentúl nem lesz szünet a szakaszok között a nem ovál, tehát road versenyeken, ebben az esetben hasonulnak tehát a többi épített pályán versenyző sorozathoz.

Ezzel nem szűnnek meg a verseny közben kapott pontok, csupán a versenyt nem állítják le előre betervezett sárgával. Érdekes módon a változás azonban nem érinti majd az Xfinity és Truck Series önálló road versenyeit, ahol továbbra is érvényben lesz a megállás vagy a szakasz végét jelző zászló.

Ez azt is jelenti, hogy a boxutcát nem zárják be két körrel a szakasz vége előtt, valamint nem is lehet majd kört visszanyerni, ahogy a korábbi köztes időszakokban.

És ami az egész szezont illeti

A korábbi általános 6 percről – a Rájátszás alatt 10-re változtatták – hétre növelték a sérült autók megjavítására szánt időt.

Az elguruló kerekekért nem jár majd ezután automatikus 4 versenyes eltiltás, de így is kemény megtorlás követi majd az ilyen eseteket.

Az újraindításokat követően nagyobb lesz zóna, ahol a versenyben vezető pilóta döntheti majd el az újraindítás pillanatát, már kissé a célvonalon túl is újra lehet indítani majd a versenyt.

Ezenkívül nem kötik majd bajnoki helyezéshez a Rájátszásba való bejutást, elég a futamgyőzelem, és az összes versenyen való részvétel.

Az F1 kigúnyolt gatyamizériája begyűrűzött egy újabb helyre

2023 NASCAR Cup Series NASCAR Truck Series NASCAR Xfinity Series Next Gen Xfinity Series
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?