szombat, április 27, 2024

Megölik a NASCAR-t? – ellentmondásos változást vezetnek be

Dátum:

Megosztás:

Azt már eddig is lehetett tudni, hogy Chastain manőverét betiltják majd, illetve alsóruházatott kell majd viselnie a versenyzőknek, de sokkal nagyobb különbségek is lesznek a NASCAR-ban az előző szezonhoz képest.

Egy vagyonba kerül, de csapata megőrzi az utókornak Chastain őrült manőverét

- Reklám -

- Reklám -

Ami már a hétvégi szezonnyitón is változik

Érkeznek az esőgumik a rövidebb és laposabb oválokra. A Coliseum mellett Martinsville, New Hampshire, Phoenix, Richmond és az All-Star verseny helyszíne, North Wilkesboro lehet majd esős verseny helyszíne, amennyiben az időjárás is úgy akarja.

Ezen kívül még két külön Truck Series hétvégére, az Indianapolis Raceway Parkba és a Milwaukee Mile-ra viszik majd el az esőgumikat a road pályák mellett.

- Reklám -

A hibrid tervek mellett egy újabb, a régi szurkolók számára érzékeny változás következik, hiszen a RACER szerint a NASCAR hangtompítót vezet majd be két pályatípus, a road és a short track esetében.

Elmondásuk szerint a cél az, hogy ne legyen elviselhetetlen az autók hangja nagyon közelről a szurkolók és a szerelők számára. A múlt heti, phoenixi teszt során megállapították, hogy kicsit melegebbek lettek a keret elemei és a kasztni, de a pilótafülkén belül nem volt változás. A rendszer még nem végleges, további módosítások várhatóak majd.

Meghalljuk, milyen különbséget jelent majd az eddigiekhez képest, de kis megnyugvást nyújthat az új GTP autók hangja, amelyek némelyike hasonlít a Cup Series motorjaihoz.

A Joe Gibbs Racing bemutatja: a világ első elektromos NASCAR autója!

„Rendes” verseny az épített pályákon

Ezentúl nem lesz szünet a szakaszok között a nem ovál, tehát road versenyeken, ebben az esetben hasonulnak tehát a többi épített pályán versenyző sorozathoz.

Ezzel nem szűnnek meg a verseny közben kapott pontok, csupán a versenyt nem állítják le előre betervezett sárgával. Érdekes módon a változás azonban nem érinti majd az Xfinity és Truck Series önálló road versenyeit, ahol továbbra is érvényben lesz a megállás vagy a szakasz végét jelző zászló.

Ez azt is jelenti, hogy a boxutcát nem zárják be két körrel a szakasz vége előtt, valamint nem is lehet majd kört visszanyerni, ahogy a korábbi köztes időszakokban.

És ami az egész szezont illeti

A korábbi általános 6 percről – a Rájátszás alatt 10-re változtatták – hétre növelték a sérült autók megjavítására szánt időt.

Az elguruló kerekekért nem jár majd ezután automatikus 4 versenyes eltiltás, de így is kemény megtorlás követi majd az ilyen eseteket.

Az újraindításokat követően nagyobb lesz zóna, ahol a versenyben vezető pilóta döntheti majd el az újraindítás pillanatát, már kissé a célvonalon túl is újra lehet indítani majd a versenyt.

Ezenkívül nem kötik majd bajnoki helyezéshez a Rájátszásba való bejutást, elég a futamgyőzelem, és az összes versenyen való részvétel.

Az F1 kigúnyolt gatyamizériája begyűrűzött egy újabb helyre