szerda, április 17, 2024

Máris vitát és óriási csattanást okozott a NASCAR új szabálya

Dátum:

Megosztás:

A NASCAR egyik szabályváltozása a 2023-as szezonra az, hogy megnövelték azt a szakaszt, amelyen belül az élen haladó eldöntheti az újraindításoknál, hogy mikor gyorsít ki. Felmerült a gyanú, hogy a vasárnapi tömegbalesetben ez is szerepet játszott.

- Reklám -

A bajnokság második versenyén, a kaliforniai Auto Club Speedway féltávja előtt nem sokkal szükség volt egy sárga zászlós periódusra, amely alatt egy kupacba rendeződtek az autók, majd az élen haladó Joey Logano vezetésével a zöld jelzéssel újra útjára engedték a mezőnyt.

- Reklám -

Csakhogy még el sem értek a pilóták a zöld zászlóig, máris többen összegabalyodtak. A baleset miatt négyen kényszerültek a verseny feladására, és közülük Aric Almirola arra célzott, hogy Loganót terheli a felelősség a jelenetért.

A második fokozatból a harmadikba váltottam az újraindításnál, erre hirtelen mindenki megállt előttem. Azt hiszem, az élen álló játszadozott és megpróbálta akadályozni a mögötte lévőket, ezért az újraindítási zóna közepén megállt ott, ahol már gyorsítani kellett volna” – panaszkodott a televíziós adásnak nyilatkozva.

- Reklám -

Ez harmonikaszerűen összezárta a mezőnyt. Én 16. voltam, de előttem mindenki feltorlódott, és ilyen szűk térben nem lehet azonnal megállni. Szomorú, hogy egy ilyen ostoba Miki egeres újraindítás miatt kiestünk, de nekem is lehettem volna több eszem.

Az idei évtől a célvonal előtt és után a korábbinál 25%-kal hosszabb szakaszon döntheti el az 1. helyen álló versenyző, hogy mikor lép a gázra. Logano nem vállalja a felelősséget.

Meg fogjuk nézni az adatokat. Én nem csináltam semmi kirívót. Gurultam, majd ráléptem a gázra, ahogy arra mindenki számíthatott volna. A hosszabb újraindítási zóna következménye, hogy már nem lehet olyan jól ráérezni, mikor indul el az élen haladó. Későn léptem a gázpedálra, mert a mellettem lévő kocsi kicsit lemaradt, ezért bevártam a gyorsítás előtt. Senkit sem fékteszteltem, hiába nézett ki így. Leellenőrizhető, de úgysem látszódna ilyesmi” – közölte.

A NASCAR az első öt futam után kiértékeli a tapasztalatokat és szükség esetén módosít az újraindítási zónára vonatkozó előírásokon.