péntek, április 26, 2024

Szembeszállt a tévedő Hamiltonnal egy másik versenyző

Dátum:

Megosztás:

Az IndyCar-ban nem használnak gumimelegítő paplanokat, és a sorozat egyik nemrég visszavonult versenyzője azt mondja, a hétszeres bajnok valótlan kijelentéseket tett az F1 tervéről.

- Reklám -

A Forma-1-ben a 2024-es szezontól bevezethetik azt a korábban már többször tervezett intézkedést, hogy betiltják a gumimelegítő paplanok használatát. Ezek hiányában a kerékcserét követően jóval lassabb lesznek az autók, amíg az abroncsok el nem érik az üzemi hőmérsékletüket. Amennyiben a biztonsági és technikai feltételek megfelelőek, az FIA javasolni fogja ezt a változtatást, de a csapatok egy része elgáncsolhatja az egészet: ehhez az kell, hogy a tíz istállóból legalább hat ellene szavazzon majd.

- Reklám -

Lewis Hamilton a Pirelli 2024-es prototípusainak tesztje után nagyon rossz véleménnyel volt a tervről. Kifejezetten károsnak tartja, mivel egyrészt fokozott balesetveszélyt lát benne, másrészt szerinte az egész azzal járna, hogy több üzemanyagot égetnének el a pilóták, mire bemelegíteni a gumikat.

Az IndyCar hatszoros futamgyőztes pilótája, James Hinchcliffe egy közösségi médiás bejegyzésében viszont rámutatott, hogy Hamilton érvelése helytelen. Az első számú amerikai formaautós sorozatban nem engedélyezettek az említett eszközök, így releváns saját tapasztalatai is vannak.

Az F1 védené a környezetet, de Hamilton szerint „veszélyes” és „értelmetlen”, amit terveznek

- Reklám -

Zavaró, hogy néhány F1-es pilóta ellenzi az abroncsmelegítők betiltását. Ez a lépés javít a versenyzés színvonalán, mert megmutatja, mire képesek a pilóták hideg gumin. Emellett rengeteg pénz és szennyezés megspórolható azáltal, hogy nem kell szállítani a cuccokat és azok nem fogyasztanak energiát sem” – állítja Hinchcliffe.

Bebizonyosodott más sorozatokban, hogy a veszélyességgel érvelni nem helytálló, és az is tévedés, hogy árt a környezetnek [a paplanok betiltása] amiatt, hogy több üzemanyagot kell elégetni a gumik felmelegítéséhez. A hideg gumik miatt ugyanis rövidebb ideig nyomnak padlógázt a pilóták, ettől lassulnak a köridők is, ami csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

Bizonyos korlátozások már érvényben vannak a gumimelegítőkkel kapcsolatban az F1-ben is: tavaly óta legfeljebb 70 °C-on lehet bebugyolálni az abroncsokat a garázsban, az idei évtől pedig három helyett már csak két órán át szabad előmelegíteni őket.