back to top
vasárnap, november 24, 2024

Majdnem a versenyek felén ütközött a két legagresszívabb versenyző

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Az NBC Sports összeállított egy érdekes év végi statisztikát, melyből kiderült, hogy Ross Chastain és Ricky Stenhouse Jr. 15-ször keveredett balesetbe.

- Reklám -

Az NBC Sports weblapjának statisztikusa, Dr. Diandra szerint bár idén nem volt több baleset mint az előző években, mégis több sárga zászlót lengettek 2022-ben.

- Reklám -

Idén 302-szer lengették be a sárga zászlót – ez a szám a legtöbb volt 2014 óta, annak ellenére, hogy ebből csak 73 volt előre eltervezett (competition caution, vagy szakasz után sárga zászló).

A 2022-es szezonban a 2021-es évhez képest képest 43-mal többször kellett pályára lépnie a pace car-nak, és 57-tel több a természetes eredeti sárga zászló volt, mint tavaly, ez a legtöbb 2016 óta.

- Reklám -

Bár sok ütközés volt idén, a legtöbb baj abból keletkezett, hogy minden eddiginél több defekt, vagy az autóval kapcsolatos hiba okozott incidenst.

A legmeglepőbb statisztika a kiforgások számának megnövekedésével kapcsolatos. A Cup Series versenyzői 2016 és 2021 között szezononként 20-27 alkalommal pördültek meg maguktól. 2022-ben ez a szám 60-ra emelkedett. Ennyi megpördülés 2007 óta nem volt.

Ilyen csak a videójátékban van! Chastain a falon ment végig 200-al, így jutott tovább

Stenhouse továbbra is a NASCAR legtöbbet balesetező versenyzője

Ricky Stenhouse Jr. és Ross Chastain volt a legtöbb incidensben érintett 2022-ben. Mindkét pilóta 15 balesetet szenvedett. Stenhouse-nak két megpördülés volt, és egyszer kellett feladnia a verseny, míg Chastain háromszor pördült ki. 2021-ben is Ricky Stenhouse vezette ezt a listát, 17 incidenssel.

Egyetlen teljes munkaidős NASCAR Cup Series versenyző sem kerülte el teljesen az incidenseket. Justin Haley volt érintett a legkevesebben, számszerint négyben.

A bristoli salakos futam 14 sárga zászlója a harmadik legtöbb volt a Coca-Cola 600 és a texasi 16 sárgája után, viszont mivel ez a verseny volt a legrövidebb, ezért ha 100 mérföldre bontjuk le a sárgák számát, akkor átlagban itt volt a legtöbb kényszerű megállás.

Érdekes módon a superspeedwayeken nem volt sok sárga idén, viszont az ott történt balesetekben veszítettel el a mezőny a legtöbb autót.

A nyári daytonai versenyen 46 autó tört össze összesen öt balesetben, ami átlagosan 9,2 autót jelent incidensenként. Néhány autó több balesetben is érintett volt, ezért több az autók száma, mint az indulóké.

A szezon legtisztább versenyét Road Americában rendezték, ahol a szakasz szünetein kívül nem volt sárga zászló.