péntek, június 9, 2023

A túraautó legendának Amerikára kell koncentrálnia 2023-ban

Dátum:

Megosztás:

Korábban már bejelentették, hogy Augusto Farfus lesz a BMW LMDh autójának egyik teljes munkaidős versenyzője 2023-ban.

- Advertisement -

Ez azt jelenti, hogy egyéb projektjeit, mint például a japán Super GT szériát a háttérbe kell majd szorítania.

- Advertisement -

Két ütközés van a dátumokban, de amit jelenleg nem tudunk előre látni, az a tesztelés, és hogy az IMSA tart-e még teszteket” – mondta Farfus a Motorsport.com-nak.

Mindenképpen vissza akarok térni, és versenyezni fogok itt a SUPER GT-ben, de az LMDh-kötelezettség miatt nem lesz ismét teljes szezon. Nem tudom megmondani, hány futamon tudok részt venni. Azt is fel kell mérnünk, hogy hány egymás utáni futam szerepel a menetrendemben, mert ezek nagyon kemények.

Ha csak az én döntésem lenne, akkor a teljes szezonban itt lennék, még akkor is, ha nagyon messze van és az utazás fárasztó, de végül is ez a BMW döntése.

Farfus idén csatlakozott Seiji Ara-hoz a Studie teljes munkaidős pilótájaként az új M4 GT3 bevezetésekor, amelynek fejlesztésében kulcsszerepet játszott, de a nyolc futamból kettőt még úgy is kénytelen volt kihagyni, hogy nem teljesített teljes szezont az IMSA-ban.

A brazil versenyző a 2022-es szezont a SUPER GT és a GT World Challenge Europe Endurance Cup-ban töltötte, miközben a négy IMSA endurance versenyből háromszor elindult, és ott volt a a Nürburgringi 24 órás versenyen is – amellett, hogy  kiterjedt tesztprogramat teljesített év közben az LMDh, és a GT3 gépekkel.

A 39 éves versenyző még nem tudja, hogy újra versenyezni fog-e a GT World Challenge-ben, de kijelentette: „Az egyetlen dolog, ami egyértelmű, az az IMSA és a Nürburgringi 24 órás, és szívesen részt vennék a Spa 24 óráson is.

András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.