csütörtök, június 1, 2023

Legközelebb már nem Räikkönen lesz a sztárautó pilótája

Date:

Share:

Kimi Räikkönen volt az első alanya a Trackhouse Racing – és a csapatfőnök Justin Marks – Project 91 elnevezésű kezdeményezésének, ami sztárokat csábítana a sorozatba. A 91-es autó eddig tavaly Watkins Glenben és idén Austinban indult a 2007 Forma-1-es világbajnokával, azt azonban sejteni lehetett, hogy nem ő lesz az egyetlen és utolsó alanya a „kísérletnek”.

- Advertisement -

Legutóbb Austin után Räikkönen elvileg – magához képest – kifakadt a reptéren Denny Hamlinnek, mondván, hogy „vicc” volt a futam végén a folyamatos újraindítás, így érdekes időzítése van Marks nyilatkozatának, amelyben közli, nem vele folytatják tovább.

- Advertisement -

Ez persze nem azt jelenti, hogy Räikkönen nem fog visszatérni a NASCAR-ba, hiszen azt írta Instagramon, hogy a „következő alkalommal találkozunk”, ami lehet illedelmes elköszönés is az angol nyelv kontextusában.

Räikkönen: A NASCAR olyan, mint a régi Forma-1

Mindenesetre a 91-es autó történetébe új pilóta is csatlakozik majd.

„A Project 91 többet fog versenyezni idén. Másik pilótánk is lesz, amikor legközelebb kigurulunk a pályára. Már szponzorunk is van rá, kész a szerződés is.” – közölte Marks.

Kiemelte, jelenleg a bejelentés mikéntjét fontolgatják, ezért nem nyilvános még a dolog, mert igazán jól akarják majd csinálni. Ezért még sejtelmesen nyilatkozott a pilóta kilétével kapcsolatban.

„Egy olyasvalaki lesz, akinek eddig nagyon különböző tapasztalata volt a NASCAR-hoz képest, mégis teljesen alkalmas egy Cup versenyre. Még nem vezetett Amerikában sokat, de el tud jönni az adott versenyre, és érdekelni fogja az embereket.”

A motorsport.com újságírója, Charles Bradley szerint a leírás az ausztrál Supercars háromszoros bajnokára, Shane van Gisbergenre illik a leírás. Az új-zélandi Scott McLaughlin IndyCarba való távozása után lépett fel a kontinens trónjára, és elismerte, beszélt már Marks-szal a Project 91-ról.

Pont idén váltott Chevrolet-re, így a Camaro ismerős lenne számára.

„Jó lenne elmenni egy épített pályás versenyre, csak a jó lehetőség kell hozzá. Beszéltünk már, és minden a naptáron múlik.”

Ezek alapján a Chicagói utcai verseny lenne a legjobb, vagy esetleg Sonoma. Van Gisbergen inkább az előbbire szavazna, hiszen az nem csak neki, hanem mindenkinek új helyszín lesz.