A NASCAR évekkel ezelőtt szigorított a tesztekkel kapcsolatosan, szem előtt tartva a költségek csökkentését.
Tesztelni csak a széria által jóváhagyva lehet és ebben a NASCAR nem éppen engedékeny. Az elmúlt évek versenyhétvégéin ráadásul nagyon kevés, vagy egyes esetekben egyáltalán nem is volt szabadedzés. Jellemzően 2022-ben a NASCAR Cup Series legtöbb hétvégi gyakorlása mindössze 15 perces.
Ez nagyon kevés időt hagyott arra, hogy egy a motorsport más területéről beugró versenyző megtanulja az autót. Sok esetben így egy közel ismeretlen technikát vezettek a vendég pilóták mindössze 15 percig, majd rajthoz álltak a versenyen.
A Trackhouse Racing már korábban bejelentette, hogy egy harmadik autót is bevetnek majd egyes versenyeken. Ennek a gépnek a pilótái azonban várhatóan rendre az autósport más szakágaiból érkeznek majd, mint például az Indycar, a Forma 1 vagy a Rallycross.
Azt is tudni lehet, hogy az első nagy név akit a Trackhouse a 91-es számú kocsijába ültet nem más lesz, mint Kimi Räikkönen. A NASCAR talán épp emiatt, de most frissítette tesztelési szabályait. Az „elit” pilóták a liga jóváhagyásával ugyanis tesztelhetnek.
Van azonban egy csavar a történetben
A tesztelésnek az a feltétele, hogy a versenyzőt indító csapat nem biztosíthatja a járművet vagy a felszerelést ehhez. A versenyzőnek egy másik alakulattal kell tesztelnie. Az a csapat azonban, amelyik az „elit” versenyzővel kíván versenyezni, köteles lesz kifizetni a gyakorlás összes költségét annak a gárdának, amelyik az edzést biztosítja a pilóta számára.
A széria további kitételeket is bejelentett
- A versenyzőt a NASCAR-nak jóvá kell hagynia.
- A pilótának a világ motorsportjának legmagasabb formáiban szerzett „elit” minősítéssel kell rendelkeznie.
- A versenyzőnek egy a NASCAR Cup Series futamain rendszeresen szereplő csapat által kell nevezésre kerülnie.
- Csak olyanok vehetnek részt a külön engedélyezett teszten, akik rendelkeznek a NASCAR Cup Series megfelelő pályatípusára vonatkozó versenyengedéllyel.
- Az indulni kívánó pilóta korábban még nem tesztelhetett vagy versenyezhetett hasonló típusú pályán Next Gen autóval.
- Csak egyféle, a tesztelés helyszínéül szolgáló pályatípusnak megfelelő specifikációjú Next Gen autót lehet használni.
- A tartalékautó nem engedélyezett.
- A tesztet a nevezett futamtól számított 90 napon belül kell elvégezni.
- Más versenyzők nem tesztelhetik az autót.
- A versenyzőt a futamon indító csapat legfeljebb négy képviselőt küldhet.
- A tesztet végző szervezetnek a NASCAR által jóváhagyottnak kell lennie.
- Hacsak a NASCAR külön nem hagyja jóvá, akkor a tesztelésen csupán az azt lebonyolító csapat felszereléseit (beleértve a járművet is) lehet használni.