500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. január 29. vasárnap, 12:36 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Idővel beruházhat új NASCAR-istállókba a Toyota
NASCAR

Idővel beruházhat új NASCAR-istállókba a Toyota

Ákos VargaÍrta Ákos Varga2022. február 13.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Bubba Wallace, 23XI Racing Toyota
Fotó: NASCAR Media/Jared C. Tilton/Getty Images
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Jelenleg a Toyota csak két csapatnak, a Joe Gibbs Racing és a 23XI Racing számára biztosít autókat. Ez idővel változhat is.

A Next Gen autók 2022-es bevetése miatt óriási lett a kereslet pótalkatrészekből. Ez hasonlóan nagy kihívás elé állította a Covid-19 járvány miatt egyébként is akadozó ellátási láncot. Változott ráadásul a motorszabály is – a középhosszú oválokig bezárólag 550-ről 670 lóerőre nő idéntől a teljesítmény. Ezzel még tovább nőnek az igények.

Ezek a kihívások természetesen ott tornyosulnak a mezőny legkisebb gyártója, a Toyot előtt is. A japán márka jelenleg hat autóval képviselteti magát a mezőnyben, ami jóval kisebb a Chevrolet és a Ford 15-15 autós flottájánál. Ez persze idővel akár változhat is, de jelenleg nincs tervben a bővülés.

Hat autó is bőven elég

A Toyota Racing egyelőre jól megvan a jelenlegi helyzettel. “Nem keresünk aktívan csapatokat. Örülünk, hogy idén egy második autóval bővülhet a 23XI Racing, ez is egy nagyon fontos lépés” – mondja David Wilson. “Az általános stratégiánk eddig is nagyon válogatós volt, hiszen a minőséget helyeztük előtérbe a mennyiséggel szemben. Ezzel az új autóval viszont szívesen növelnénk a jelenlétünket a paddockban. Mindig nagyon tudatosak voltunk ebben a kérdéskörben. A bővüléssel fennál ugyanis a veszélye, hogy túlságosan szétdaraboljuk az erőforrásainkat. Ez egy kétélű fegyver. De a következő évben ez akár benne is lehet a pakliban.”

A kisebb Toyota-csapat előnyökkel jár, ezt Wilson is tudja. Főleg most, hogy akár majd egy motorfejlesztés-befagyasztás is jöhet majd a szezon későbbi szakaszában. “Az ellátási lánc, a termékfejlesztés és a gyorsabb piacra lépés szempontjából ez mindig könnyebb egy kisebb csoporttal. De a megfelelő lehetőség esetén akár szívesen bővülnénk is.”

A Toyota számára a kevesebb autó legnagyobb hátránya lehet az, hogy nincs kivel összedolgozni például egy szélárnyékozás során. Erre viszont maga Denny Hamlin cáfolt rá öt év alatt három Daytona 500-sikerével.

“Ha megnézzük a superspeedwayes eredményeinket, és az elmúlt néhány évben jelentősen erőn felül teljesítettünk. Ironikusan kicsit megtanítottuk az iparágat arra, hogyan kell megnyerni a Daytona 500-at. Denny Hamlin 2016-os győzelme öt autóval történt. Azóta pedig minden megváltozott.“

23XI Racing Joe Gibbs Racing Toyota
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?