back to top
szerda, október 9, 2024

Az eredeti és az elfeledett wallride: nem csak Chastain próbált a falon előzni

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Martinsville következik a NASCAR Cup Series versenynaptárában, ami a tavalyi szezon legemlékezetesebb pillanatának a helyszíne volt.

- Reklám -

Tavaly a martinsville-i verseny legemlékezetesebb pillanatát Ross Chastain produkálta az utolsó körben: ahelyett, hogy lassított volna, a falon csúsztatta végig az autóját az utolsó kanyarban, és így négy helyet nyerve továbbjutott a bajnoki döntőbe.

- Reklám -

A „Hail Melon” néven elhíresült manővert elvileg Chastain videójátékos élményei ihlették, azonban a való világban is történt már hasonló, igaz, más kimenetellel.

Ezzel már túl messzire ment Chastain manővere

- Reklám -

Tavaly sem az egyetlen eset volt

Alig két hónappal előtte például az Xfinity Series második darlingtoni futama ért véget hasonlóan. Akkor – a Southern 500 betétfutamán – Kyle Larson, Noah Gragson és Sheldon Creed küzdött az első helyért az utolsó körre fordulva. Larson a célegyenesben vette át a vezetést Creedtől, de a hátsó egyenes végén már csak harmadik volt, miután a külső íven Creed, majd a szélárnyékből kilőve Gragson is elment mellette.

Creed úgy döntött, hogy ő a falon próbálja meg a lehető legtöbb sebességet átvinni. A kanyar első felében sikerült is a vetélytársak elé kerülnie, de a második felére lelassult, így – bár ő is rövid időre a falban kötött ki – a meglepett Gragsont intette le először a kockás zászló.

Nemcsak a „short oval” sajátja a próbálkozás

De a Cup Seriesben sem az első alkalommal történt wallride, és akkor furcsa módon nem is egy rövidebb pályán próbálták meg, ahol ténylegesen van egy féktáv, amit meg lehet így spórolni, hanem a másfél mérföldes Kansasben.

Egészen 2008-ig kell visszamenni az esetig, amikor a Chase második versenyét rendezték meg a speedwayen. Carl Edwards üldözte Jimmie Johnsont a végjátékban, és szintén az utolsó fél körben próbálta kifékezni a riválisát, számolva azzal, hogy a falban fog kikötni.

Elmondása szerint ő is a videójátékokból vette az ötletet, de számított arra, hogy annyira lelassítja majd az ütközés, hogy közben Johnson könnyedén el tudjon menni mellette.

Így egyik esetben sem volt sikeres a próbálkozás, ezért nem próbálkoztak a szándékos ütközéssel annyian. Chastain sikere után a NASCAR azonnal be is tiltotta a manővert, nehogy mások is megpróbálkozzanak vele.

A csapat és a pálya azonban így is megőrzi az örökkévalóságnak a momentumot, ugyanis a Martinsville a faldarabot, a Trackhouse Racing pedig az eredeti, összeroncsolt autót szánja múzeumba.