szombat, június 25, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapNASCARAllmendinger: Sokkal élvezetesebb lesz épített pályán a Next Gen autó

Allmendinger: Sokkal élvezetesebb lesz épített pályán a Next Gen autó

- Hirdetés -

AJ Allmendinger az épített pályák mestere, így rá hallgathatunk, amikor a Next Gen autó épített pályás bemutatkozásáról van szó.

Allmenginer szombaton megnyerte a NASCAR Xfinity Series austini versenyét, mellyel tökéletesen hangolódott a vasárnap 21:30-kor kezdődő Cup versenyre.

- Hirdetés -

A Next Gen autó ezen a hétvégén debütál hivatalosan épített pályás versenyen. Allmendinger októberben már tesztelte a járművet a Charlotte Roval pályán.

Az autó jellemzői – nagyobb fékek, független hátsó felfüggesztés és fogasléces kormányzás – úgy tűnik, hogy az Allmendingerhez hasonló sportautós tapasztalattal rendelkező utcai versenyzőknek kedveznek.

- Hirdetés -

Ami azonban leginkább felkeltette a figyelmét, az a puszta élvezeti faktor.

Azt hiszem, nagyon fogjuk élvezni a vezetést” – mondta a Kaulig Racing versenyzője egy szerdai médiakonferencián.

A jelenlegi autó felépítése jobban alkalmas arra, hogy kezelni tudja az épített pályák kanyarjait, miközben megtartja a 670 lóerőből eredő sebességet.

Egy kicsit jobban lehet dobálni az autót, egy kicsit fürgébb” – magyarázta Allmendinger. “A kormányzás gyorsabb. Az autó gyorsabban reagál. Ez az, amit mindig is élveztem a versenyautókban.

Sokkal jobban támadhatjuk a kanyarokat, ami fontos, különösen egy olyan helyen, mint a COTA, megannyi különböző típusú kanyar található.

Allmendinger a már megszűnt Champ Car World Series (az IndyCar elődje – a szerk.) sorozatban kezdte pályafutását, majd az IndyCarban és az IMSA-ban is eltöltött időt, 2012-ben pedig megnyerte a Daytonai 24 órás versenyt.

Mégis, minden versenyzői tapasztalata ellenére habozik azt állítani, hogy a Next Gen autó különösebb előnyt biztosít számára.

Mindenki annyira jó a Cup szériában, szóval nem mondanám, hogy ez az autó jobb lehetőséget adna nekem” – mondta Allmendinger.

Allmendinger nem az egyetlen épített pályás ász a mezőnyben

A 40 éves sofőr persze tudja, hogy kik lesznek a fő riválisai; Tavaly Kyle Larson (három) és Chase Elliott (kettő) együttesen ötször nyertek a versenynaptárban lévő hét épített pályás futamon.

Allmendinger és a Joe Gibbs Racing versenyzője, Christopher Bell voltak az egyedüli kivételek.

Kyle Larson és Chase Elliott vannak annyira jók, hogy nagyon gyorsan rá fognak érezni majd az új autóra” – mondta Allmendinger.

Később azonban szerdán az NBC Sports Motormouths című műsorában Allmendinger tisztázta, hogy bár az autó nem jelenthet számára különösebb előnyt, a mélyebb féktávok jobban kedvezhetnek az olyan versenyzőknek, mint ő és Elliott.

Ezekkel az autókkal most már nagyon későn kell fékezni” – mondta Allmendinger – “Különösen a COTA-n, ahol a 11-es kanyarból kijövet, a hátsó egyenesen végig nagy sebességgel mész végig.

Szóval ez valójában segíthet azoknak a srácoknak, akik nagyon jók a fékezésben. De mint minden versenypályán, ahová elmegyünk, nem fogunk biztosat tudni, amíg be nem ülünk a versenyautóba, és ki nem próbáljuk.

AJ Allmendinger egy elrontott időmérő után a 20. helyről várhatja majd a vasárnapi futam rajtját.

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss