AJ Allmendinger az épített pályák mestere, így rá hallgathatunk, amikor a Next Gen autó épített pályás bemutatkozásáról van szó.
Allmenginer szombaton megnyerte a NASCAR Xfinity Series austini versenyét, mellyel tökéletesen hangolódott a vasárnap 21:30-kor kezdődő Cup versenyre.
A Next Gen autó ezen a hétvégén debütál hivatalosan épített pályás versenyen. Allmendinger októberben már tesztelte a járművet a Charlotte Roval pályán.
Az autó jellemzői – nagyobb fékek, független hátsó felfüggesztés és fogasléces kormányzás – úgy tűnik, hogy az Allmendingerhez hasonló sportautós tapasztalattal rendelkező utcai versenyzőknek kedveznek.
Ami azonban leginkább felkeltette a figyelmét, az a puszta élvezeti faktor.
„Azt hiszem, nagyon fogjuk élvezni a vezetést” – mondta a Kaulig Racing versenyzője egy szerdai médiakonferencián.
A jelenlegi autó felépítése jobban alkalmas arra, hogy kezelni tudja az épített pályák kanyarjait, miközben megtartja a 670 lóerőből eredő sebességet.
„Egy kicsit jobban lehet dobálni az autót, egy kicsit fürgébb” – magyarázta Allmendinger. „A kormányzás gyorsabb. Az autó gyorsabban reagál. Ez az, amit mindig is élveztem a versenyautókban.”
„Sokkal jobban támadhatjuk a kanyarokat, ami fontos, különösen egy olyan helyen, mint a COTA, megannyi különböző típusú kanyar található.”
Allmendinger a már megszűnt Champ Car World Series (az IndyCar elődje – a szerk.) sorozatban kezdte pályafutását, majd az IndyCarban és az IMSA-ban is eltöltött időt, 2012-ben pedig megnyerte a Daytonai 24 órás versenyt.
Mégis, minden versenyzői tapasztalata ellenére habozik azt állítani, hogy a Next Gen autó különösebb előnyt biztosít számára.
„Mindenki annyira jó a Cup szériában, szóval nem mondanám, hogy ez az autó jobb lehetőséget adna nekem” – mondta Allmendinger.
Allmendinger nem az egyetlen épített pályás ász a mezőnyben
A 40 éves sofőr persze tudja, hogy kik lesznek a fő riválisai; Tavaly Kyle Larson (három) és Chase Elliott (kettő) együttesen ötször nyertek a versenynaptárban lévő hét épített pályás futamon.
Allmendinger és a Joe Gibbs Racing versenyzője, Christopher Bell voltak az egyedüli kivételek.
„Kyle Larson és Chase Elliott vannak annyira jók, hogy nagyon gyorsan rá fognak érezni majd az új autóra” – mondta Allmendinger.
Később azonban szerdán az NBC Sports Motormouths című műsorában Allmendinger tisztázta, hogy bár az autó nem jelenthet számára különösebb előnyt, a mélyebb féktávok jobban kedvezhetnek az olyan versenyzőknek, mint ő és Elliott.
„Ezekkel az autókkal most már nagyon későn kell fékezni” – mondta Allmendinger – „Különösen a COTA-n, ahol a 11-es kanyarból kijövet, a hátsó egyenesen végig nagy sebességgel mész végig.”
„Szóval ez valójában segíthet azoknak a srácoknak, akik nagyon jók a fékezésben. De mint minden versenypályán, ahová elmegyünk, nem fogunk biztosat tudni, amíg be nem ülünk a versenyautóba, és ki nem próbáljuk.”
AJ Allmendinger egy elrontott időmérő után a 20. helyről várhatja majd a vasárnapi futam rajtját.