kedd, június 28, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
NASCAR - 🇺🇸 Road America
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
IMSA - 🇨🇦 Mosport
KezdőlapNASCARA Next Gen autó 18 inches kerekei kihívást jelentenek a Goodyear-nek

A Next Gen autó 18 inches kerekei kihívást jelentenek a Goodyear-nek

- Hirdetés -

Az aerodinamikai szabálycsomagok kidolgozásától függetlenül a Goodyear keményen dolgozott télen az új, 18 colos abroncsok elkészítésén.

A nagyobb kerekek konstrukciós változtatásokat és új keverékeket igényeltek a gumiabroncs alacsonyabb profilú oldalfala, valamint az autó kialakításának és súlyának változása miatt.

- Hirdetés -

Összességében a Goodyear több mint két évet töltött a Next Gen autó debütálásához szükséges folyamatok tesztelésével és fejlesztésével.

A Next Gen-re való átállás minden bizonnyal a legjelentősebb változás a Cup Series-ben évtizedek óta. Ez az egész széria összehangolt erőfeszítéseit igényelte” – mondta Greg Stucker, a Goodyear versenyigazgatója.

- Hirdetés -

Több évtizede nem vett részt a Goodyear a NASCAR-versenyzés ilyen nagy hatású újratervezésben.

Az 1990-es évek elején a Goodyear vezette be az egyik legnagyobb keverék változást, ami lehetővé tette a jármű több éven át tartó fejlődését” – mondta Stucker.

A Next Gen azonban egy átfogó újratervezés, amely a jármű minden részét érinti, az alváz konfigurációtól kezdve a felfüggesztésen át az aerodinamikai elemekig, a gumiabroncsokig és a kerekekig.

A Next Genre való áttérés egyik fő eleme az volt, hogy az autók megjelenését frissítsék, hogy jobban hasonlítsanak a gyártók bemutatótermeiben lévő változataihoz.

Teljesen új kihívás a Goodyear-nek

Az alacsonyabb profilú gumiabroncs rövidebb oldalfala befolyásolja a kerék teherbíró képességét, ami a legnagyobb kihívást jelentette a tervezési folyamat során” – mondta Stucker.

Bár ez a méret már évek óta létezik, a Goodyear az első abroncsgyártó cég, amely ilyen abroncsot fejlesztett ki a Cup sorozat járműveinek magas, tartós terhelési igénybevételére melyet az ovál versenyek jelentenek.

A Goodyear részvétele a Next Gen autó fejlesztésében kettős volt – nemcsak egy életképes új gumiabroncsot kellett terveznie, hanem biztosítania kellett, hogy szerelési és forgalmazási létesítményei képesek legyenek megbirkózni a feladattal.

A Goodyear évek óta gyárt 18 colos versenyabroncsokat, de nem olyan mennyiségben, ami a NASCAR Cup Series igényeinek kielégítéséhez szükséges” – mondta Stucker.

Ez több millió dolláros beruházást jelentett az Innovation Center Manufacturing létesítményeinkbe, hogy a gyártási folyamat minden részének erőforrásait bővítsük.

A 18 inches abroncs első versenyszerű használata problémamentesen zajlott a múlt hétvégi Busch Light Clash versenyen a Los Angeles Memorial Coliseumban.

A következő teszt a NASCAR legnagyobb színpadán, a vasárnapi Daytona 500-on következik, ahol mind a Next Gen autó, mind a gumik a legnagyobb közönség előtt mutatkoznak be.

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss