péntek, március 29, 2024

A NASCAR versenyzői változásokat követelnek Martinsville után

Dátum:

Megosztás:

A Martinsville Speedway-en zajló hétvégi események egyetlen maradandó képe az lesz, ahogy Ty Gibbs megütötte Sam Mayert.

- Reklám -

Ez be fogja árnyékolni a szombati Cup-futamon történteket – még azt a jó érzéssel teli pillanatot is, amikor William Byron az édesanyjával ünnepelte a győzelmet egy évvel azután, hogy ezen a versenyen stroke-ot kapott.

- Reklám -

Csakhogy Martinsville általában a jó versenyekről, a drámai befutókról, és a „bump-n-run” koccanásokról híres. Bár a szombati kupafutam hosszabbításba torkollott, nem ez lesz a történelem legemlékezetesebb futama.

A szombati Cup futamon nem történt zöld zászló alatti előzés az első helyért, a Hendrick Motorsports duója, William Byron és Chase Eliott pedig 397 kört vezettek a lehetséges 403-ból.

- Reklám -

Egyszerűen ennél jobb terméket kell a nézőknek adnunk” – mondta Denny Hamlin a Next Gen autóval való versenyzésről, miután a 28. helyen végzett.

Több tényező kombinációja vezetett ahhoz, hogy a rajongók milyen versenyt láthattak – vagy nem láthattak. A versenyen mindössze négy sárga zászló volt, köztük kettő szakaszmegszakítás miatt.

Mivel elképesztően hűvös éjszaka volt, a gumikopás sem jelentett problémát a pilótáknak.

Bármikor, amikor ilyen hideg van, akkor a gumik nem is nagyon kopnak” – mondta Byron. „Ez határozottan tényező volt egész este.

Ryan Blaney a Martinsville-i negyedik helye után azt mondta, hogy a gumik kopásának mértékén lehetne emelni.

A bal oldal egyszerűen nem kopik ezen az autón. Ez már csak ilyen, szóval tudom, hogy felmerült a lágyabb bal oldali gumik ötlete, amit én támogatok” – jelentette ki Blaney.

Csak az újraindításoknál volt esély az előzésre
Csak az újraindításoknál volt esély az előzésre Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/NASCAR Media

Aero, váltó, gumi… De mi volt a probléma Martinsville-ben?

Cole Custer a harmadik helyről indult, és az első két szakaszon az első ötben haladt, amíg egy boxutcai büntetés egy elgurult gumi miatt a mezőny végére nem került. Nem tudott talpra állni, és végül a 21. helyen végzett.

Úgy tűnt, legalábbis az én szemszögemből nézve, hogy az autók egy kicsit alulkormányzottak voltak a kanyarban az aero miatt” – mondta Custer az NBC Sportsnak. „Amikor hátul a forgalomban vagy, egyszerűen nem tudsz az előtted lévő lökhárítójához érni. Mindenki autója eléggé egyforma volt, őszintén szólva, és a gumi sem igazán kopott.

Brad Keselowski az NBC Sportsnak tett nyilatkozatában nem kertelt: „Az aero nagy probléma volt.

Egy boxutcai büntetés után hátrébb sorolták, és a 17. helyen végzett.

Ez egy másfajta Martinsville-i verseny volt” – mondta Keselowski. „Nem mennék el addig, hogy a Next Gen autók nem voltak megfelelőek a rövid pályákra, de azt is mondanám, hogy még egy kicsit dolgozhattunk volna rajtuk.

Kevin Harvick, aki a 14. helyen végzett, az NBC Sportsnak nyilatkozott: „Az autó rendben van. A sebességfokozatok viszont teljesen rosszak.

Hamlin szerint nem egy probléma vezetett a szombat esti unalomba fulladó versenyhez.

Egyszerűen csak nincs meg a mechanikai tapadásunk ahhoz, hogy előzzünk. Ez az autó, a pálya és a gumik kombinációja. Ezek a dolgok együttvéve egyenlőek azzal, amink van. Tanulunk, próbálunk javulni, de jelenleg nincs ötletünk, hogyan lehetne ezt a dolgot helyrehozni.

Hamlin szerint azonban az időzítés lehet a kulcs bármilyen változtatáshoz.

Ha nagy változásokat akarunk, akkor már most tesztelnünk kell a jövő évre, mert új alkatrészeket kell gyártanunk. Még a mostani alkatrészeket sem tudjuk beszerezni” – mondta a Joe Gibbs Racing versenyzője.