back to top
szombat, május 25, 2024

A Forma-1 okozta az egyik legjobb NASCAR-verseny vesztét

Dátum:

Megosztás:

Az utcai és épített pályák egyre nagyobb teret nyernek a NASCAR versenynaptárában, azonban nem mindenki örül ennek.

- Reklám -

Két hete Austinban viszont kereszttűzbe kerültek az épített pályák az újraindítások miatt. A legfőbb veszélyt az első kanyart megelőző nagy féktáv jelenti, itt próbálkoznak sokan, és okoznak újabb sárgát egy kanyar alatt.

Bár adtak neki egy esélyt, végül Räikkönen és Button is csalódott a NASCAR-ban

- Reklám -

Sokuknak eszébe jutott, hogy tavaly Indianapolisban is hasonló történt, így visszatérő problémáról van szó. Ennek orvoslására pedig sokan – köztük az IndyStarnak nyilatkozó Kyle Busch – javasolták azt, hogy egysoros újraindítás legyen hasonló esetben. Egészen 2020-ig volt kiemelt versenye a NASCAR-nak az Indianapolisban tartott forduló (Brickyard 400), azóta viszont csak a belső körön mentek a stock car versenyzők, az IndyCarral közös hétvégén.

- Reklám -

„Nem is tudom, miért mentünk egyáltalán a belső vonalvezetésre, hogy őszinte legyek. Nem hiszem, hogy bármire jó hatással lett volna, vagy megváltoztatta volna az Indyt. Ha nem vagyunk elég jók ahhoz, hogy megtöltsük a lelátókat az egész oválon, akkor jobb lenne másik hely után nézni, de ez mindenhol így van. Bármelyik pályáról el lehetne ezt mondani.” fogalmazta meg kemény véleményét Kyle Busch.

Cup Series előző generációs autói nem igazán viselkedtek ugyanúgy az Indy dölésszögén, mint elődeik, Roger Penske és a NASCAR ezért döntött a változás mellett, ami végül vegyes fogadtatást kapott.

Ehhez az is hozzájárult, hogy első évben az egyik rázókő megsérült, és több autónál is defektet okozott.

„És még csak nem is jó pálya, hanem egy parkoló. A történelem az oválhoz köthető, az épített pályát csak azért hozták létre, hogy a Forma-1 is részesüljön is ebből.”

„Ha megnézzük a listát, kik nyertek itt – persze van pár szerencsés, de a többiek – a legjobbak legjobbjai, a csapatok és pilóták közül egyaránt. Most megvan a motorerő, a légellenállás és a leszorítóerő is ahhoz, sikeresen vegyük az akadályt, amit az Indy jelent.” – összegezte Busch.