Kimi Räikkönen két hét múlva a Watkins Glenben Cup versenyen áll rajthoz, és lehet, hogy a Forma-1-es Daniel Ricciardo is érkezhet jövőre?
A NASCAR-nak és a Forma-1-nek nincs túl sok közös vonása – írja a Sports Illustrated újságírója, Gregg Fielding.
A stock car versenyzés és a nyílt kasztnis autók, v8-as motorok vs. v6-os hibridek, vs. open wheel, nagyrészt oválok vs. oválpálya mentes versenynaptár. Azon kívül, hogy mindkettőben négykerekű járművek szerepelnek, a két sorozat aligha tűnik ugyanannak a sportnak.
De azért akadnak olyan bátor versenyzők, akik mindkét szakágban kipróbálják magukat, legutóbb például a Red Bull egykori versenyzője, Daniil Kvyat, aki idén a 36. helyen végzett a bemutatkozó NASCAR versenyén az indianapolisi épített pályán.
Kvyat a NASCAR új, épített pályákra specializálódott csapatánál, a Team Hezebergnél versenyzett, amely a Daytona 500-as versenyen februárban az egykori Forma-1-es világbajnokot, Jacques Villeneuve-t is az autójába ültette.
Augusztus 21-én Kimi Räikkönen megpróbálja megtenni azt, ami korábban csak Dan Gurney-nek, Mario Andrettinek és Juan Pablo Montoyának sikerült – mindkét sorozatban futamgyőztesnek lenni.
A régi rajongók számára érdekes a helyszín, ahol Räikkönen versenyezni fog, a Forma-1 egykori játszótere, Watkins Glen.
Gurney és Andretti is többször megpróbálta megnyerni az Egyesült Államok Nagydíját New York állam északi részén, és mindkettőjük legjobb helyezése a második hely volt, számos más próbálkozásuk mellett mechanikai problémák miatt siklott ki.
Ha tényleg ő érne célba elsőként, érdekes lenne látni, hogyan reagálnának az amerikai rajongók az elkerülhetetlen Kimi féle verseny utáni interjúra.
Növekszik az érdeklődés a NASCAR iránt
Ami idén példátlan, az az Egyesült Államokon kívülről érkező általános érdeklődés a NASCAR iránt. A Forma-1 amerikai térnyerésével talán nem kell meglepődnünk azon, hogy a másik irányból is érkezik érdeklődés.
Míg a világ nagy része még mindig közömbösnek és talán zavarodottnak tűnik az ovál pályákon való versenyzés iránt, de a NASCAR versenynaptárjában egyre nagyobb szerepet kapnak a road pályák.
A Trackhouse a PROJECT91 részeként alkalmazza Räikkönent, amely vállalkozás célja, hogy a NASCAR-t globálisabb szériává tegye, valamint a csapat saját ismertségét is növelje.
Míg Räikkönen Watkins Glen-i vállalkozása talán inkább a személyes kiteljesedésen alapul, mint a győzelmeken (vagy talán nem, nehéz megmondani Kimi céljait), van egy Forma-1-es pilóta, akit érdekelhet egy szélesebb körű elköteleződés a NASCAR mellett.
Daniel Ricciardo lehet a következő Forma-1-es sztár a NASCAR-ban?
Az ismert Amerika-rajongó és gyerekkora óta NASCAR-rajongó Daniel Ricciardo egyelőre úgy tűnik, hogy 2023-ra munkanélküli lesz. És bár továbbra is teljes munkaidős állást keres a Forma-1-ben, nincs garancia arra, hogy a száguldó cirkuszban marad.
Ricciardo a múltban már elmondta, hogy nem érdekli az oválokon való versenyzés (bár ezt már hallottuk korábban is), de a lehetőség, hogy az amerikai sorozatban az épített, és a jövő évtől utcai (Chicago) pályák specialistáinak sorába álljon, érdekes számára.
Úgy tűnik, a laza ausztrálban több potenciál lenne a Trackhouse márkanagyköveteként, mint a visszafogott Räikkönenben, és nehéz lenne elképzelni, hogy bármi boldogabbá tenné, mint egy győzelem Austinban.
Ricciardo anyagilag rendben van, így a lehetőségei között szerepelhet, hogy követi Räikkönen útját, és néhány évet egy nem versenyképes csapatnál tölt el idősebb emberként, vagy él a lehetőséggel, hogy máshol folytassa karrierjét.
Ricciardo minden bizonnyal jól tudja, hogy az olyan pilóták, mint Romain Grosjean és Marcus Ericsson, kellemes változást találtak az IndyCar befogadó, laza stílusában az F1 ultrakemény környezetéhez képest, és Ricciardo minden bizonnyal olyan embernek tűnik, aki élvezné a szórakoztatóbb munkahelyet.
Annyi biztos, hogy a NASCAR nyitni próbál az európai pilóták felé, és minél több épített pályára látogat majd el a jövőben a széria, annál vonzóbb lesz a Forma-1 leköszönő sztárjainak Amerika legnépszerűbb autósportja.