Martin Truex Jr. az utóbbi 5 évből 4-szer első, vagy második lett a bajnokságban. Idén viszont még a rájátszásban sem lesz ott.
Ez azt jelenti, hogy az elérhető legjobb helyezése az év végén a 17. lesz.
Martin Truex Jr. a nyolcadik helyen végzett az alapszakasz vasárnap délutáni fináléjában a Daytona International Speedwayen, és így 22 pontot hozott Ryan Blaney-n. De ez sem volt elég.
A győzelem nélkül álló 19-es autó három ponttal maradt le a rájátszásról, miután Austin Dillon megnyerte a futamot.
„Tényleg jó munkát végeztünk, azt hiszem, 22 pontot behozni egy futam alatt nagy nyereség” – mondta Truex.
„Sajnos ez ma nem volt elég. Az autónk nagyon gyors volt; szerintem nagyon okos versenyt futottunk, és csak rossz helyen voltunk, rossz időben, ami rajtunk kívül még kb. 30 autóról elmondható volt itt ma.”
„Egyszerűen frusztráló. Jól futunk, aztán összetörnek minket. A nap végén még így is valamennyire tisztességesen végeztünk, de ez nem számít.”
Truex a 102. körben a hátsó egyenesben történt többautós balesetbe keveredett. A JGR versenyzője a külső íven haladt, és majdnem túljutott a baleseten, de végül belekeveredett.
Truex még mindig versenyben volt a rájátszásba jutásért, amikor a verseny az utolsó újraindításkor zöld zászlót kapott. Negyediknek állt be Austin Cindric mögé, és a Team Penske pilótáját az élre tolta. Ez ideális helyzet volt, mert Cindric már győzelmet aratott.
„Nem volt jobb eleje az autómnak” – mondta Truex az autójáról. „Az élre toltam a 2-es autót, aztán egyszerűen nem tudtam velük maradni.”
Cindric vezetett, Dillon volt a második, Landon Cassill a harmadik, Truex pedig a negyedik. Amikor azonban Noah Gragson és Tyler Reddick utolérte a négy autóból álló mezőnyt, a 19-es elvesztette a draftot.
„Olyan gyorsan jöttek hátulról egy nagy hajrával, hogy nem lehetett megállítani őket, és a végén már csak imádkoztam. Visszajutottunk a nyolcadik helyre, de nyilvánvalóan többre lett volna szükségünk.”
Truex bánatos, Blaney megkönnyebült
Blaney autója látszólag minden szegletében sérült volt, és gyakorlatilag csak pár szigszalag tartotta össze a gép egyes elemeit. Ennek ellenére a nagy baleset miatt végül fel tudott kapaszkodni a 15. helyre, ami a rájátszásba repítette – Truex kárára.
„Ez egy stresszes nap volt” – mondta Blaney. „Eléggé hosszú hétvégénk volt őszintén szólva. Nem volt kvalifikáció, nem ültem autóban, tegnap este nem volt verseny, egy napot vártunk, majd a verseny elején összetörtek, és utána várakoztunk 3 órát az eső miatt.”
„Egyértelműen kimerültem mentálisan, szóval jó lesz egy kicsit pihenni.„
Blaney a 31. körben a nap első balesetében volt érintett.
„A jobb első összekötő rúd eltört, a lengőkar eltört, a motorháztető lerepült róla” – mondta Blaney. „A, felfüggesztés, karosszéria, amit csak akarsz, elég durva volt, de szerencsére elég jól összerakták a fiúk.”
Blaney több kör hátrányban ért célba, Truex pedig a nyolcadik helyen végzett. Az utolsó körökben úgy tűnt, hogy Blaney lesz az, aki lemarad a rájátszásról, mivel Truex az első ötben futott, de amikor Truex nem tudta tartani a helyét, és elkezdett pozíciókat és pontokat veszíteni, az megmentette a No. 12-es versenyző szezonját.
„Határozottan szívás lett volna” – mondta. „Jó évünk volt; igazán jó évünk – csak a győzelmek nem jöttek, és ez az, ami nem tette ezt az évet nagyszerűvé.”
„Határozottan sz*r lett volna, de megérted a rájátszás formátumát, és tudod, hogy futamokat kell nyerned, és mi egyszerűen nem tudtuk ezt megvalósítani.”
„Szóval mindenképpen rosszul esett volna, de szerencsére ez nekünk összejött, és sikerült bejutnunk.„