vasárnap, június 26, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapIndyCarTulajdon csapattársa is Alexander Rossi fejére nőtt

Tulajdon csapattársa is Alexander Rossi fejére nőtt

- Hirdetés -

2019-ben Alexander Rossi még futamokat nyert és jobb volt csapattársánál. Azóta ő visszaesett, Colton Herta viszont rendesen kikupálta magát.

A jövő márciusban még mindig csak 22 éves Colton Herta annak idején már 2019-es újoncszezonjában is szerzett két futamgyőzelmet, valamint háromszor a pole-ba is beállhatott. Akkor még Alexander Rossi bizonyult a jobbnak kettejük közül, aki harmadik lett, ez volt azonban az utolsó év ilyen szereposztásban.

- Hirdetés -

2020-ban Herta egy újabb győzelemmel gazdagította saját vitrinjét, Rossi pedig egyszer sem tudott elsőként áthaladni a célvonalon. Ekkor már Herta bizonyult a jobbnak kettejük közül, a különbség az év végi elszámoláskor hat hely és több mint 100 pont volt a harmadikként záró fiatalabbik amerikai javára. A hierarchia idén is hasonló volt, ugyanis míg Herta megint a bajnoki címért harcolt három győzelmének is köszönhetően (végül ötödikként zárt), addig Rossi egy még gyengébb szezonnal mindössze tizediknek ért oda.

Jövőre ráadásul Rossi megkapja Herta mellé még Romain Grosjeant is csapattársnak. Így még nehezebb dolga lesz a csapat legjobbjává válni. Rossi viszont tudja, hol a hiba, nem mutogat másra. “A motorsportban nincsenek rejtélyek” – fogalmaz önkritikusan és később elismerően is Rossi a Racer kérdésére. “Ő (Colton Herta – a szerk.) és a versenymérnök Nathan találtak egy nagyon jó összhangot és mindenük megvolt. Nem kellett semmi után kutakodniuk, így meg tudták mutatni, mire képesek. Az pedig nem rossz… Nagyjából… Augusztusig, a Laguna Seca-i tesztig többször át kellett állnom Colton beállításaira. Az meg számomra őszintén szólva vezethetetlen.”

- Hirdetés -

Nagynak hangzik a különbség csapaton belül, pedig… “Az épített pályás beállításunk mindkettőnknek nagyon jó. Talán fél fok különbség van a szárnybeállításainkban. Ahol mindketten kerestük a tempót, az az Indy 500-at kivéve az oválok. Ebben St. Louis volt az előrelépés. Meg is lepődött mindenki, hogy ott tempónk van. Ezzel együtt ezen a pályatípuson még bőven vannak kérdőjeleink.”

Az okok

Pedig Rossi egyébként mindent, de tényleg mindent megpróbált a szavai alapján. “Próbáltam valami teljesen mást hozni 2021-ben. Aztán rengetegszer jutottunk oda, hogy vissza kellett állnom Colton beállításaira. És akkor még mindig volt két-három tized lemaradásom… Aztán, ahogy mondtam, ez így is ment egészen augusztusig. Akkor hirtelen elvittük az autót Portlandbe és az első sorba tudtam kvalifikálni. Laguna Seca, ugyanez. A részletek ekkor már elkezdtek végre pozitív irányt venni, sajnos nem sikerült ezekből igazán jó eredményt kihozni.”

Rossi utolsó évét kezdi meg az Andretti Autosport versenyzőjeként, így akár nekik, akár más csapatoknak, de bizonyítania kell. “Ok mindig van a harcra és a motivációra. Nekünk ez az volt, hogy augusztusig nem rendelkeztünk egy jó épített pályás autóval. Ezt szerencsére mostanra magunk mögött tudtuk hagyni. St. Pete-be indulva tudjuk, hogy az autónk gyors lesz. Aztán reméljük, a többi helyszínen is.”

- Advertisement -
SourceRacer

Friss