Hosszas szervezkedés után végre sikerült Argentínát az IndyCar rajtrácsára csempészni, jövőre ugyanis a Ferrari korábbi juniorja, Callum Ilott csapattársaként versenyez a sorozatban Augustín Canapino. A 32 esztendős pilóta bemutatkozása olyan esemény, amire 26 éve nem volt példa.
A Juncos Hollinger Racing argentin csapatfőnöke eredményesnek bizonyult a hazájában tartott szponzorkereső körútján, így sikerült honfitársát, Agustín Canapinót ültetnie a második autójába. A 32 éves pilóta 15-szörös argentin túraautó-bajnokként érkezik a számára új sorozatba.
„Számomra ez nagyszerű lehetőség, nagyon hálás vagyok Ricardo Juncosnak, Brad Hollingernek és a szponzoroknak, hogy ezt lehetővé tették. Minden pillanatban a legjobbat fogom nyújtani, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el” – lelkesedett az argentin pilóta.
„Azzal a hozzáállással indulok majd neki, hogy lépésről lépésre kell tanulnom, és az egész szezonon keresztül fejlődni szeretnék. Az a célom, hogy befejezzem a versenyeket, megismerjem az autót és a pályákat, különösen az oválokat.”
Canapino ezzel történelmet ír, ő lett ugyanis az IndyCar történetének első argentin pilótája, és a korábban a Forma-1-ben is megforduló Gaston Mazzacane 2004-es Champ Car-szereplése óta az első argentin, aki lehetőséget kap valamelyik vezető amerikai formaautós sorozatban.
Ami viszont a teljes szezont teljesítő versenyzőket illeti, nem Mazzacane, hanem az ötszörös Forma-1-es világbajnok Juan Manuel Fangio fia, Juan Manuel Fangio II volt a legutóbbi. Az inkább a sportautózásban jeleskedő (egymás után kétszer, 1992-ben és 1993-ban lett az IMSA GTP kategóriájának bajnoka) versenyző 1997-ben volt a CART mezőnyének tagja, de valamivel több mint két szezon alatt nem alakított emlékezeteset, és mindössze egy szerény hetedik hely volt a legjobbja.