csütörtök, április 25, 2024

NASCAR-bajnokot igazolt a McLaren

Dátum:

Megosztás:

Juan Pablo Montoya és Tony Kanaan után máris megvan a következő sztárpilóta, aki a McLaren autóját vezetheti az Indy 500-on. Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója tehát már 2024-re is biztosította, hogy legyen miért izgatottan várni az istálló szereplését a legendás versenyen.

- Reklám -

Az idén először indít négy autót az Indianapolis 500-on a McLaren IndyCar-csapata, de már most eldöntötték, hogy 2024-ben ki foglalhatja el a negyedik, csak a legendás versenyen bevetett kocsi pilótafülkéjét. 2023-ban Alexander Rossi csatlakozik harmadikként a Pato O’Ward-Felix Rosenqvist kettőshöz, az Indy 500-on pedig még egy negyedik autót is rajthoz állítanak, amelyet Tony Kanaan vezethet.

- Reklám -

Tavaly Juan Pablo Montoya kapta meg az extra autót, jövőre pedig a NASCAR Cup Series 2021-es bajnoka, Kyle Larson kap lehetőséget. Az amerikai versenyzőnek NASCAR-csapata, a Hendrick Motorsports intézte el, hogy beülhessen a nemrég átnevezett Arrow McLarenbe, miután biztosították a szponzorokat.

Kikerül csapata nevéből az IndyCar Frank Williamse

- Reklám -

„Nagyon izgatott vagyok. Az Indianapolis 500-on részt venni  gyerekkorom óta nagy álmom, és már azelőtt szerettem volna megtenni, hogy elkezdtem sprint autókkal versenyezni” – fedte fel a nyilvánvalót Larson.

„Az Arrow McLarennel és Rick Hendrick segítségével ez igazán álomszerű helyzet. Nagyon hálás vagyok a lehetőségért, és hiába van még másfél év addig, már hihetetlenül várom.

Larson egyben azt is megerősítette, hogy ez nem befolyásolja a kötelezettségeit a Cup Series-ben, így abban az évben két versenyen is indul majd ugyanazon a hétvégén, hiszen a Coca-Cola 600-at is hagyományosan az amerikai Emlékezet napjának (Memorial Day) hétvégéjén rendezik.

Az eddigi Double Duty-kísérletek

Amikor még nem egy napon volt a két verseny, a 60-as évektől kezdve többen is próbálkoztak a „crossover”-rel. Ez általában a NASCAR-versenyzőket érintette, akik inkább az Indy 500-on indultak.

A „Double Duty”-nak is nevezett elég szoros időtervet – tehát a mindkét versenyen való részvételt – először John Andretti próbálta meg 1994-ben. Azóta csak három versenyző követte a példáját, legutóbb Kurt Busch, 20 évvel az első alkalom után.

A legsikeresebb Tony Stewart 2001-es kísérlete volt, aki elsőként tudta befejezni mind a két versenyt, ráadásul elég szép eredménnyel: az Indy 500-on hatodik lett, Charlotte-ban pedig dobogóra állhatott.