Az Indy 500 kétszeres győztesét eleinte bántotta, hogy idén csak részmunkaidős állást kap, de most már pozitívabbak az érzései. Beszélt arról is, hogy soha nem hitte volna, hogy pont ehhez a csapathoz fog igazolni.
Szato Takuma 2010 óta oszlopos tagja az IndyCar-nak, de idén csak az oválpályákon versenyezni. A Dale Coyne Racinghez nem tudott elegendő támogatást vinni a szerződéshosszabbításhoz, ezután döntött úgy a Chip Ganassi, hogy az oválokon őt indítják el, míg az újonc Marcus Armstrong az egyéb épített pályákon áll rajthoz.
Ez öt versenyt jelent Szatónak, aki reagált a kérdésekre, hogy milyen érzés a visszaminősítés. „Még hozzá kell szoknom ehhez. Nem tudom pontosan megmondani, hogy érzek. Természetesen mindenki teljes szezont szeretne futni, de az elegendő kárpótlás érte, hogy az Indianapolis Motor Speedway-en elindulhatok a Chip Ganassi Racing-gel” – idézte őt az IndyCar honlapja.
A mérnöke Eric Cowdin lesz, aki 2013-ban Indy 500 győzelemhez segítette Tony Kanaant. Szato számára furcsa lesz a felállás abból a szempontból, hogy olyanokkal dolgozik együtt, akikkel 2012-ben még a pályán küzdött az Indy 500 utolsó köreiben: Dario Franchitti az istálló tanácsadója, Scott Dixon pedig még mindig aktív és övé az egyik autó. Szato velük harcolt, amikor az utolsó körben kipördült.
„Mókás, nem? Nagyon érdekes minden szempontból, hogy sok év után együtt dolgozok velük. Nagyon várom, hogy elkezdjük a munkát a csapattagokkal, Darióval, Dixie-vel. Soha nem hittem volna, hogy valaha a Chip Ganassi Racing-gel vágok neki az Indy 500-nak – ismerte el. – De megtörténik. Ez az egyik legizgalmasabb esemény az IndyCar-karrieremben.”
Szato összesen hat győzelmet szerzett az IndyCar-ban, a két Indy 500 sikere mellett egyszer nyert még oválpályán, 2019-ben.