kedd, június 28, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
NASCAR - 🇺🇸 Road America
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
IMSA - 🇨🇦 Mosport
KezdőlapIndyCarPower legalább tisztában van gyengélkedése okaival

Power legalább tisztában van gyengélkedése okaival

- Hirdetés -

Will Power tudja, mi hiányzott neki az elmúlt két szezonban, és hiszi, hogy idén és 2023-ban ismét az IndyCar bajnoki címéért harcolhat.

Bár nyert egy futamot és ezen kívül is háromszor dobogóra állhatott 2021-ben, Will Power az év végi tabellán 2009 óta (amikor nem is versenyzett teljes szezonban) nem zárt ilyen rossz helyen. Az ausztrál tudja, mi okozta a problémáit, főleg nyár után.

- Hirdetés -

Fura volt számomra, mert eddig ha nem nyertem, az nem a tempóhiány miatt volt” – gondolkodott el Power. “De igen, idén ez sajnos előfordult. Nem jött a jó beállítás, nem jött a tempó… Ez sem feltétlenül tempóhiányból adódott mondjuk. Hibáztam az időmérőkön is, ami meg nagyon fura tőlem. Általában egy gyors kört azért össze tudok rakni… Ezen kívül pedig sokszor voltam olyan körön, amivel jobb eredményt értem volna el. De valami mindig közbe jött. Sárga zászló, forgalom… Ezeket is kontrollálni kell, de ez nem sikerült.

Powernek volt erre konkrét példája is. “Ott volt Nashville, ahol van három körünk az időmérőn. Egy városi pályán elég könnyű összehozni egy sárgát. Ez is történt. Josef a falba állt, én meg engedhettem el a körömet. Ezeket tudnom kellene. Meg egyébként is, nem lehetek mindig a top 6-ban. Oda minden egyes körömmel be kell ‘dolgoznom’ magam. Ott ez nem jött össze és buktam egy potenciálisan jó rajthelyet. Mondtam is magamnak, hogy minden kör számít.

- Hirdetés -

Az ezt követő, az indianapolisi belső pályán rendezett második versenyen Powernek összejött a jó időmérő. Bár a pole-ról lemaradt, hátránya mindössze 0,0067 másodperc volt Pato O’Wardhoz képest. A futamot végül meg is tudta nyerni. Ezután Gatewayben Power a pole-ból indulhatott, hogy aztán harmadikként intsék le.

Will Power
Fotó: IndyCar/Penske Entertainment/Walt Kuhn

Jobb szezonhajrá

Power most így gondol vissza az éles váltásra: “Mindenképpen javulnom kellett az időmérőkön. Addig erre nem fektettünk akkora hangsúlyt. Úgy voltunk vele, hogy egy bajnoki címhez versenynapokon kell jónak lenni, hogy összejöjjön minél több top 3-as, top 5-ös helyezés. Amikor meg lehetőség adódik, rámenni a győzelemre. Aztán rájöttünk, hogy nem engedhetjük el az időmérőt sem ennyire, különben túl hátra kerülök a rajtrácson. Ez főleg 2021-ben volt látványos, amikor néha még a tempót is nehezen raktuk össze.

Jöhetett az elemzés. “Megnéztük az adatokat Dave-vel (Dave Faustino, Power versenymérnöke – a szerk.), és hirtelen rengeteg terület látszott, ahol javulni lehet. Egyrészt magunkon is lehetett faragni, másrészt pedig ránéztünk a szezon közepén nagyon gyors Josef adataira. Nyilvánvaló volt, hogy valamit máshogy csinál. Elkezdtük azt, csinálni, amit ők, még ha ez nem is igazán feküdt nekünk.

Bizonyos szempontból még gyümölcsöző is tud lenni egy olyan időszak, amikor valakinek nem megy. “Az ember ilyenkor még többet tanul. Jobban beleástuk magunkat az adatokba, kipróbáltunk rengeteg dolgot, min lehetne változtatni. Beleértve még az én vezetésemet is. Ha ez kell, hogy többet hozzak ki az autómból, én meg fogom tenni. A legjobb példa Indianapolis. Az első GP-n borzalmas volt a tempó, amikor viszont augusztusban visszajöttünk, alig több mint egy tizedre voltunk a pole-tól. A végén pedig nyertünk is. A májusi és az augusztusi verseny között változtattunk több apróságon is. Ennyi kellett, hogy ismét a pole-ért mehessünk.

Powernek ráadásul sokszor szerencséje sem volt. “Detroitban például elbuktunk egy győzelmet azzal a leállással. Elmentek dobogós helyezések is. Laguna Secában például egy anya okozott bajt. Mekkora esély volt erre? Másodikok voltunk, legalábbis megharcolhattam volna Coltonnal a győzelemért. Long Beachen egy jobbb rajthely az, ami sokat segíthetett volna. Az Indy 500-on meg ott volt a fékproblémánk a bokszutcában… Nem lehet ilyen problémánk egy duplapontos versenyen.

Mi lesz idén és jövőre?

Will Power sokat vár magától, és először a 2022-es szezontól. “Optimista vagyok a szezont illetően, mert ha volt is a múltban esetleg problémánk egy adott pályán, arra gyorsan reagálni tudtunk. A mérnöki és szerelői csapat meg… ember, nagyon gyorsak.

2023-ban pedig jön egy óriási változás az autókat illetően, ami a rutinosabb versenyzőknek segíthet. “2023 is sokat ígér, ugyanis óriási lesz a változás a hibrid erőforrással. Más lesz a motorerő, más lesz a súlyeloszlás… Más lesz minden. Ebben pedig mindig jók voltunk, amikor alkalmazkodni kellett egy új szabályrendszerhez. Ez ráadásul kedvezni fog az idősebb versenyzőknek. Átéltünk már több ilyen átalakulást, így tudjuk, mit várunk egy autótól ilyenkor. Ennyi tapasztalattal a hátunk mögött azért tudni szoktuk, mi lehet a jó beállítás.

Will Power 2021-ben az említett egy győzelemmel, egy pole-pozícióval és három dobogóval kilencedik helyen zárta a szezont, megelőzve Alexander Rossit.

- Advertisement -

Friss