csütörtök, április 25, 2024

Penske szerint az IndyCar-nak az ovál futamok terén kell fejlődnie

Dátum:

Megosztás:

IndyCar Series és az Indianapolis Motor Speedway tulajdonosa, Roger Penske azt szeretné, ha több oválpályát tartalmazna a naptár.

- Reklám -

Iowa visszatérésével a széria háromról négyre növelte az oválpályák számát, és a dupla futamos hétvégének köszönhetően, 17 futamából ötöt az oválok tesznek ki.

- Reklám -

Ha a megfelelő eseményt a megfelelő helyszínen tudjuk megrendezni, akkor inkább hajlok az oválokkal való bővítés felé, mint az utcai vagy épített pályák felé, mert ez különböztet meg minket a versenyzés bármely más formájától” – mondta Penske a RACER-nek. „A változatosságot a versenynaptárunkban az utcai és épített, illetve az ovál pályák biztosítják, és ezt az egyveleget szeretném megőrizni a jövőben is.

Előfordulhat változás

Arra a kérdésre, hogy vannak-e ambíciói az IndyCar versenynaptárának jelentős bővítésére, Penske elmondta, hogy számos verzión gondolkodnak, beleértve néhány olyan esemény esetleges pótlását, amelyek a jövőben kieshetnek a naptárból.

- Reklám -

Nem látom, hogy négy vagy öt új versennyel bővülhetnénk, szerintem valahol 15 és 18-19  körül megfelelő a futamok száma.” – tette hozzá. „Párat elveszítünk, mert néhányan talán nem akarják folytatni az együttműködést, a város miatt, vagy bárhol is rendezzük azon belül. Másrészről a promóterek költségei megemelkedtek, ahogy a csapatok költségei is, így nincs kristálygömböm arra vonatkozóan, hogy hány versenyünk lehet jövőre, de megpróbálunk együttműködni a szervezőkkel, hogy lássuk, mik a lehetőségeink.

Nashville megjelenése csodálatos dolog volt. Iowa szintén egy nagyszerű helyszín – olyan szórakozásban lesz részünk, amiért Las Vegasba kell menned, és nem 80 dollárért kapod meg a jegyet; fantasztikus lesz. Szóval ezek a dolgok javítják a jelenlegi menetrendünket, és meg kell néznünk, hova vezet ez minket.

Texas maradna

Penske határozottan szeretné megtartani a Texas Motor Speedway-t a naptárban, miután márciusban egy nagyszerű futamot produkáltak. A 2023-as és az azt követő folytatáshoz azonban új szerződésre van szükség.

Az a nagyszerű, hogy azt mondtam az embereinknek, hogy ott kell maradnunk, mert most már tudjuk, hogy tudunk ott versenyezni” – mondta. „Az a tény, hogy a versenyzők sürgették, hogy legyen az a 30 perces szakasz, ahol felső ívet gumizták kifizetődött, szóval rá kell vennünk több csapatot is, hogy ezt megtegyék. Az ottani futam olyan jó volt, amilyet már régen láttunk, és nagy tömeg szokott ott lenni. Nos, újra meg kell csinálnunk. Az IndyCarnak, a szponzorainknak és a pálya tulajdonosának egyaránt népszerűsítenie kell ezt az eseményt, és fokozatosan egyre több embert kell kicsalogatnunk, hogy újra felépítsük a közönségünket. Ez a világ egyik legnagyszerűbb piaca, és nekünk ott kell lennünk.

Sokakat várnak az Indy 500-ra

A Texas Motor Speedway-el ellentétben Indianapolisban a jegyeladások rendben voltak, az IndyCar pedig arra készül, hogy a COVID által érintett két év után korlátozások nélkül megrendezhesse az Indy 500-at.

Indianapolisban jóval több mint 200.000 embernek kell jönnie, de ez a szám akár 260.000-270.000-re is emelkedhet, ha az összes értékesítés végbement, ami egy óriási nap lesz számunkra.” – mondta Penske. „A 2019-es évet használjuk viszonyítási alapnak, mert az van a legközelebb a teltházhoz. 2016-ban volt a legnagyobb érdeklődés a 100. futamon, és bár nem hiszem, hogy idén elérjük ezt a számot, de már ma 10 százalékkal jobban állunk, mint 2019-ben ilyenkor. Ezek valódi jegyeladások, valódi ülőhelyek.