csütörtök, június 1, 2023

Pályán a Honda hibrid erőforrása, máris beelőzték a Chevyt

Date:

Share:

Bemutatkozott Indianapolisban az NTT IndyCar Series új hibrid motorcsomagja, mely 2024-ben mutatkozik be a szériában..

- Advertisement -

A RACER információ szerint a kétnapos teszt során először került kipróbálásra a MAHLE által gyártott teljes energia-visszanyerő rendszer.

- Advertisement -

Amint az új hajtásláncot teljesen kifejlesztik és 2024-ben szolgálatba állítják, az ICE+ERS csomag a tervek szerint körülbelül 900 lóerős teljesítményt fog nyújtani, amikor a teljes hibrid teljesítményt használják.

A RACER cikkéből az is kiderül, hogy a HPD volt az egyetlen motorszállító a teszten.

Bár a hibrid töltésének nagy része kemény fékezésből származik majd, a pilótáknak egy másik módszerük is van az energiagyűjtésre a nagy fékezések között: bekapcsolhatják majd a regenerációs módot is, ami segíti majd a gyorsabb visszatöltődést.

A gomb megnyomása gyakorlatilag egy minimális fékerőt aktivál az autón, ami segíti a visszatöltődést.

A Honda 2,4 literes TTV6-os motorjához és a MAHLE ERS rendszeréhez hasonlóan az új fékrendszer is gond nélkül működött.

Az IMS hibrid tesztje biztató fejlemény a sorozat számára, miután az IndyCarral a szezon vége felé folytatott megbeszélések lehűtötték a várakozásokat.

A hibrid csomag debütálásának sikerére alapozva egy újabb teszt – valószínűleg december közepén Sebringben – már szóba került, ahol a Chevrolet reményei szerint már az ő motorjukkal is tesztelhető lesz az IndyCar 2024-ben bemutatkozó új, MAHLE által gyártott hibrid rendszere.

 

András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.