vasárnap, június 26, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapIndyCarMég mindig nincs meg a 33. induló az Indy 500-ra

Még mindig nincs meg a 33. induló az Indy 500-ra

- Hirdetés -

Bár egyre közeledik az Indy 500, még mindig nincs annyi autó, ami kitöltené a legendás verseny 33 fős mezőnyének listáját.

A dominók továbbra is hullanak az NTT IndyCar Series azon törekvésében, hogy legyen 33. nevezés, és ezzel megtöltse az Indianapolis 500 “rajtrácsát”.

- Hirdetés -

Két potenciális induló ugyanakkor közölte a RACER-rel, hogy kiszálltak a versenyből, így ők már biztosan nem indulnak el az Indy 500-on.

Pozitívum, hogy az IndyCar továbbra is proaktívan közelít a probléma megoldásához. A legutóbbi Texas Motor Speedway versenyen több csapattal is találkoztak, hogy segítséget keressenek egy plusz autó bevetéséhez.

- Hirdetés -

Ennek ellenére érthetetlenül nehéz volt olyan hajlandó csapatot találni, amely segítene az IndyCarnak. A.J. Foyt Racing, Dale Coyne Racing és Juncos Hollinger Racing állítólag a megkeresett csapatok között van.

A küzdelmek mögött álló számos ok közül az egyik állandó indok a teljes szezonos csapatok részéről az volt, hogy nincs elég ember a csapat megszervezéséhez.

Még azoknál a csapatoknál is, amelyeknek extra Speedway-autó áll a műhelyükben, a legnagyobb korlátot a képzett személyzet hiánya jelenti, amely a program minden aspektusát – a boxkiállások végrehajtásától az autó tervezéséig – kezelni tudná.

Feltételezve, hogy az IndyCar sikeresen talál egy istállót, amely újabb autót állít a mezőnybe, a következő feladat az lesz, hogy egy szponzorációval rendelkező versenyzőt csatoljanak a nevezéshez, és fizessenek a csapatnak a szolgáltatásaiért.

A 2021-es Indy 500 rajtja
A 2021-es Indy 500 rajtja Fotó: Penske Entertainment: Karl Zemlin/IndyCar Media

Nincs sok alternatíva

Az ismert lehetőségek közül a RACER úgy értesült, hogy a kétszeres Indy 500-as induló, Katherine Legge nem lesz a nevezési listán, miután a jelentős mennyiségű támogatás – beleértve az IndyCar és az IMSA csapatát átfogó személyzetet és a Honda 18. és utolsó motorjának használatát – hiába volt, miután a Honda-kész alváz bérlésének lehetősége meghiúsult.

Az Andretti Autosport korábbi versenyzője, Zach Veach is megerősítette, hogy már lemondott az Indy 500-as indulásról, miután egy jelentős támogató visszalépett.

Az ő távollétükkel a 33. nevezés finanszírozására és versenyeztetésére pályázók köre a Paretta Autosport/Simona De Silvestro és a Cusick Motorsports/Stefan Wilson csapatra csökkent.

Jelenleg úgy tűnik, hogy rendkívül kicsi az esélye annak, hogy Paretta és De Silvestro visszatérjen a második közös Indy 500-ra; a svájci pilóta 500 utáni programjáról szóló pletykák viszont egyre erősödnek.

Ez azt jelenti, hogy abban a folyamatosan változó dinamikában, hogy melyik entitásnak van a legnagyobb esélye az Indy utolsó helyének betöltésére, Cusick és Wilson van a pole pozícióban – hacsak egy új és ismeretlen figura nem kerül be hirtelen a képbe.

Ha ez nem történik meg, akkor érdekes lesz látni egy dolgot, amit az egyik versenyző nemrégiben felvetette: “Mikor jön el az a pont, amikor Roger Penske kiállít egy negyedik autót, és maga oldja meg a saját problémáját?”

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss