500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. február 03. péntek, 04:43 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Mario Andretti nem érti, miért voltak ekkorák az F1-es autók
Caution

Mario Andretti nem érti, miért voltak ekkorák az F1-es autók

Ákos VargaÍrta Ákos Varga2022. február 6.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Mario Andretti, Indianapolis Motor Speedway
Fotó: Penske Entertainment/Chris Owens
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Kecses, filigrán autókból lettek egyre nagyobb, már-már limuzinra hajazó gépek az F1-ben. Ez nem tetszik Mario Andrettinek, és a 2022-es szabályváltozásokban bízik.

2022-ben új autók érkeznek az F1-be, amely döntéstől a Liberty Media nem titkoltan azt várja, hogy ezek az autók több előzést és látványos versenyeket hoznak majd. Ezekben az új autókban bízik a látványosabb versenyeket illetően Mario Andretti is, akinek a korábbi gépek nem éppen nyerték el a tetszését.

“Ha jól értem, akkor ezek az autók kisebb turbulenciát generálnak majd maguk mögött. Ezzel pedig könnyebb lesz követni majd őket” – gondolkodott el Mario Andretti az Auto Motor und Sport kérdésére. “A cél több leszórítőerő generálása, hogy ezzel szűnjenek meg a káros, turbulens levegőáramlatok. Ezért nem is értem, miért voltak ekkorák eddig az autók az F1-ben, ekkora szárnyakkal. Ezekkel csak nőtt a turbulens levegő mennyisége. Most szerencsére tettek egy lépést a jó irányba. Azzal kapcsolatban nem merek jósolni, hogy ez mennyire lesz hasznos. Ha harminc százalékkal jobbak lesznek a körülmények ezzel kapcsolatban, az már előrelépés.”

Évtizedek IndyCar-karrierje mellett Andretti tizennégy szezon erejéig versenyzett az F1-ben is, így láthatta illusztris karrierje során, mi a jó. Andretti konkrétan élharcosa volt fiatalon az F1-es aerodinamikai forradalomnak. “1970-ben a March 701-esen az oldaldobozok olyanok voltak, mintha szárnyak lennének. Az én javaslatomra lekerültek az autóról, ami hirtelen kellően könnyűvé vált elöl. Ezt persze kompenzálni kellett a szárnybeállításokkal, hogy maradjon leszorítóerő.”

Andretti véleményét olyan legendák is kikérték, mint a Lotus alapítója, Colin Chapman. Ezt a sztorit elevenítette fel. “Megkérdezték tőlem, mit szeretnék. Mondtam, leszorítóerőt úgy, hogy azzal kompromisszumot se kelljen kötni. Nevettek, hogy persze, mindenki azt akar. Aztán felemlegettem nekik a March-sztorit, aztán az oldaldobozokkal tudtunk leszorítóerőt generálni anélkül, hogy elnehezítettük volna az autó elejét. Aztán pedig optimalizáltuk a diffúzort a kívánt hatás eléréséért. Az oldaldobozok két csatornáját folyamatosan tisztítottuk, hogy megfelelően tiszta levegő keletkezhessen.“

aerodinamika F1 Mario Andretti
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?