back to top
hétfő, november 25, 2024

Már most problémák vannak a 2023-as IndyCar tervekkel

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

A tervek szerint a 2023-as IndyCar motorok első tesztjét idén márciusában kell elvégezni, de alkatrész hiány várható.

- Reklám -

A hibrid motorok 2023-ra tervezett bevezetésére való felkészülés során eddig csak szimulációkat végeztek. Most az első igazi tesztvezetések vannak napirenden. Legalábbis ez a terv.

- Reklám -

2021-ben az Indianapolis Motor Speedway-en többször szimulálták az új súlyelosztást anélkül, hogy ténylegesen az új motorokkal hajtottak volna.

Az első teszteket az új motorokkal márciusra tervezik. Azt azonban még nem lehet tudni, hogy a menetrendet be lehet-e tartani – írja a Motorsport-Total.

- Reklám -

Az IndyCar sorozatban részt vevő két motorgyártó, a Chevrolet és a Honda jelenleg attól tart, hogy a KERS-alkatrészek nem állnak majd rendelkezésre márciusra.

Az ellátási nehézségek aggodalomra adnak okot

Ennek oka a koronavírus világjárványhoz kapcsolódó ellátási problémákra vezethető vissza. Korántsem csak az olyan vállalatoknak, mint a Chevrolet és a Honda, kell ilyen nehézségekkel küzdeniük.

Az IndyCar alvázszállítója, a Dallara várhatóan szintén új alkatrészeket biztosít a tesztekhez. Állítólag lesznek olyan frissítések, amelyek könnyebbé teszik az autókat.

Különösen a kuplung és a sebességváltó területén szeretnének néhány kilogrammot megtakarítani az új karosszéria elemeknek köszönhetően. Emellett a hűtők terén is frissítések várhatóak, mivel az új motorok erősebbek lesznek a jelenlegieknél.

A Dallara szakembere figyeli a történéseket
A Dallara szakembere figyeli a történéseket Fotó: Penske Entertainment: Chris Owens/IndyCar Media

Nem a KERS az egyetlen dolog, ami új lesz a jövő évi IndyCar-motorokban. A hajtáslánc középpontjában álló belső égésű motorok is eltérnek majd a mostanitól.

A jelenlegi 2,2 literes motorokat a 2023-as szezonra 2,4 literes motorok váltják fel.

Márciusban még mindig KERS nélkül tesztelnek majd az IndyCar csapatok?

A lökettérfogat növekedése együtt jár majd a teljesítmény mintegy 100 lóerővel való emelkedésével: a jelenlegi 700 lóerőről 800 lóerőre.

A KERS-nek köszönhetően pedig push-to-pass üzemmódban további 100 lóerő áll majd rendelkezésre. Ezzel az új IndyCar-motorok csúcsteljesítménye 900 lóerő körül alakul majd.

A Chevrolet és a Honda márciusban szeretné először kipróbálni 2,4 literes motorjait – az IndyCar felügyelete alatt.

Eredetileg mindkét gyártótól a topcsapatokat, azaz a Chevrolet esetében a Penske és a McLaren, a Hondánál pedig a Ganassi és az Andretti csapatát várják a tesztre.

Az, hogy a KERS-elemek és az alváz-frissítések is kipróbálhatók lesznek-e márciusban, a szállítási helyzettől függ majd.

Egy dolog biztos: Míg az IndyCar Series új motorszabályozása a 2023-as szezonra várható, addig a teljesen új karosszériára vonatkozóan még mindig nincs konkrét menetrend.

Az olasz versenyautó-gyártó és az IndyCar Series közötti szerződést decemberben „több évre” meghosszabbították, így az már biztos, hogy a jelenlegi Dallara DW12 utódját ismét a Dallara fogja építeni.