Az idei IndyCar-szezon egyik nagy kérdése, hogy az Andretti és a McLaren fel tud-e zárkózni az eddigi nagy kettőshöz, azonban ennek a pilótáknak is fel kell nőniük.
Az elmúlt években a Team Penske (Newgarden, Power, McLaughlin) és a Chip Ganassi Racing (Dixon, Palou, Ericsson) dominálták a bajnoki harcot és az Indy 500-at, a többi csapatok csak mellékszerepet játszottak mellettük.
Idén azonban a két üldözőcsapat, az Arrow McLaren (O’Ward, Roenqvist, Rossi) és az F1-gyel is hírbe hozott Andretti Autosport (Herta, Grosjean, Kirkwood) is felzárkózott tempóban az élmezőnyre.
Romain Grosjeannak az idei szezon előtt nem sok esélye volt arra, hogy a közvetlen élmezőnyben körözzön, de ez a csapatainak is volt köszönhető. A Dale Coyne Racing kiscsapatként nem számít esélyesnek a futamgyőzelmekre, a francia így már a dobogóval is túlszárnyalta a reményeket.
Utána az éppen mélyrepülésben lévő Andrettihez szerződött, akiknek tavaly csak kivételes körülmények jött össze a futamgyőzelem Colton Herta révén. 2023-re azonban feljavult a formájuk, és szinte minden – oválokon kívüli – versenyen győzelemért küzdöttek.
Grosjean a két oválversenyt ugyan balesettel zárta, eddig két második helyével bizonyította, hogy közel tud kerülni egy futamgyőzelemhez. Két pole-ja és az általa vezetett körök száma (Barberben elvitte a legtöbb vezetett körért járó extra 3 pontot) is alátámasztja ezt.
Valami azonban mindig közbejött, először technikai hiba, utána, pont annak elkerülése jelentette a kis különbséget, amivel nem sikerült nyernie. Az Indy GP-n az egész Andretti szenvedett, az jelenti az eddigi egyetlen kivételt a képletben.
Most azonban jön egy új városi pálya Detroitban, és az ilyen típusú helyszínekre jó beállításokkal rendelkeznek. Legutón Long Beachen kettős győzelmet értek el.
„Kopogtat már az ajtón, és ha sikerül átlépnie rajta, akár meg sem áll három-négy győzelemig, ha minden összejön neki.” – mondta Michael Andretti, a csapatfőnöke még Indianapolisban.
„Meg kell zaboláznunk az izgatottságát, és meg kell őriznünk a nyugalmát. Amikor ez sikerül, akkor teljesít a legjobban. Romain nagyszerű munkát végez, sokat javult tavaly óta, erre büszkék lehetünk. Sokan dolgozott magán, és az új hozzáállás eddig pozitív eredményeket hozott.”
Andretti kiemelte, ez köszönhető annak is, hogy pilótái sokkal jobban kijönnek egymással, mint tavaly. Akkor még Alexander Rossi volt a csapat tagja Kyle Kirkwood helyett, és Mid-Ohióban rendesen összekülönböztek – többek között Grosjeannal. De sem ő, sem a főnöke nem lepődött meg a változáson.
„Minden bajnokságot megnyertem a Forma-1 előtt, ahol nem kaptam olyan autót, amivel nyerni lehetett volna. De közel kerültem így is párszor.” – fejezte ki egészséges önbizalmát a francia pilóta.
„Szerintem elég jó is vagyok abban, amit csinálok, és szeretem is csinálni. Eddig ez jól működött. Minden a folyamatos munkáról, fejlődésről szól és arról, hogyan hozd ki magadból a legjobbat.”