Végéhez közeledik a Forma-1-es szezon és néhány versenyző szerződése le fog járni. De vajon melyikük jön át az IndyCar-ba?
Miközben Colton Hertától megtagadták a szuperlicencet, amely lehetővé tenné számára, hogy a Forma-1-be lépjen (és Alex Palou továbbra is mérlegeli a lehetséges jövőjét), úgy tűnik, hogy a tengerentúlra érkező F1-es versenyzők száma sokkal nagyobb, mint fordítva.
A Forma-1-es paddockban egyre nagyobb a csábítást jelent az IndyCar, amit elsősorban az a tény hajt, hogy az amerikai sorozat képes további autókkal bővíteni a mezőnyt, ha a csillagok és a pénz megfelelően összeáll.
És bár a versenyzők értékelik az IndyCar kevésbé megterhelő menetrendjét és nyugodtabb környezetét, talán a legvonzóbb az a lehetőség, hogy egy olyan autóban ülhetnek, amelyben esélyük van a győzelemre.
A Forma-1 több mint 20 versenyén idén mindössze öt különböző pilóta vihette haza a győztesnek járó trófeát, és a mezőny többi tagjának esélye sincs arra, hogy a sors különös beavatkozása nélkül megelőzze akár a két Red Bullt, akár a két Ferrarit, akár a Mercedeseket.
Ezzel szemben az IndyCar idei 17 futamán kilenc különböző győztes volt, és rajtuk kívül további hét versenyző legalább egy dobogós helyezést ért el (a Forma-1-ben további három versenyző ért el első három helyezést).
Nézzük tehát, hogy mely versenyzők érkezhetnek az IndyCar-ba:
Daniel Ricciardo
Annak ellenére, hogy jelenleg 2023-ra munkanélküli, Ricciardo eddig határozott nemet mondott az IndyCarra, főképp az oválok miatt, melyeket túl ijesztőnek tart.
Egy olyan versenyző esetében tehát, aki a múltban hirtelen döntött a csapatváltás mellett, nehéz teljesen kizárni a karrierje irányának újbóli megváltoztatását.
Talán valószínűbb lehetőség nála, hogy jövőre a NASCAR-ban (utcai/épített pályán) fog szerepelni, mivel Ricciardót már megkeresték többen is az esetleges versenyzéssel kapcsolatban.
Sebastian Vettel
Vettel már korábban bejelentette visszavonulását a Forma-1-ből, aminek elsődleges oka az volt, hogy több időt tudjon tölteni családjával, így nem valószínű, hogy bármelyik sorozatban teljes munkaidős ülést fog vállalni.
Ugyanakkor úgy tűnik, Vettelnek van egy szakadatlan kérője az IndyCar-ból, ő pedig nem más, mint Graham Rahal, aki kampányolt egy kicsit azért, hogy a négyszeres világbajnok legalább egy kört tegyen a csapata egyik autójában.
Vettel már mutatott némi csodálatot a Road America-i pálya iránt, így nem kizárt, hogy elfogadja Rahal ajánlatát.
Nicholas Latifi
Talán a legrealisztikusabb esélye Nicholas Latifinek van az IndyCarra, és ahogy Marcus Ericsson esetében is láthattuk, egy F1-ben szenvedő versenyző – aki soha nem kapja meg azt a technikát, amivel felveheti a versenyt riválisaival – is sikereket érhet el az IndyCar-ban.
Latifi egyelőre kijelentette, hogy a megjelent pletykákkal ellentétben nem írt alá semmilyen szerződést a jövő évre, de karrierje leglogikusabb következő lépésének az IndyCar-t tartotta.
Mick Schumacher
Az igazi joker jelölt az a Mick Schumacher, akinek még mindig van esélye arra, hogy 2023-ban a Forma-1-es mezőnyt erősítse, ugyanakkor lejáró Ferraris szerződése, és gyengébb eredményei azt sugallják, hogy ideje lejárt a Száguldó Cirkuszban.
Schumacher egy teljesen új életet kezdhetne az utóbbi 10 év drámái és érzelmi hullámvasútja után. A német versenyző ráadásul már bizonyította, hogy megvan a természetes sebessége, de valahogy ezt nem tudta kibontakoztatni a Forma-1-ben. A természetes következő állomás az IndyCar lehet neki.
Akik a jövőben, akár Forma-1-es karrierjük után, akár egy Indy 500-ra átugorhatnak a jelenlegi mezőnyből, és már korábban kifejezték érdeklődésüket Amerika első számú nyílt karosszériás bajnoksága iránt: Lando Norris, Sergio Perez, Valtteri Bottas, Alexander Albon, Fernando Alonso