back to top
csütörtök, május 30, 2024

Ki lehet a 2022-es év újonca az IndyCarban? – I. rész

Dátum:

Megosztás:

Az előző szezonhoz képest jóval több sikerre éhes fiatal csatlakozik a mezőnyhöz 2022-ben. Mai cikkünkben: Callum Ilott, Christian Lundgaard.

- Reklám -

2021-ben olyan versenyzők érkeztek az IndyCar világába, akiket korántsem neveznénk újoncnak, mégis ezt a titulust kapták, hisz azelőtt egy futamnál többet egyikük sem teljesített a sorozatban. Ettől függetlenül a rajongók és a szakértők többsége is erősnek gondolta a NASCAR legenda (Jimmie Johnson), a háromszoros Supercars bajnok (Scott McLaughlin), illetve a többszörös Formula-1 dobogós versenyző (Romain Grosjean) neve mellé biggyeszteni azt a bizonyos „rookie” jelzőt.

- Reklám -

Hármójuk közül azonban csak Scott McLaughlin futott teljes idényt, és nagyrészt ennek köszönhette a 2021-es év újonca címet. 2022-ben ez megváltozik, hisz Grosjean és Johnson is bevállalja az ovál futamokat, így tisztább képet kaphatunk arról, ki is a legjobb közülük.

A furcsa 2021-es újoncértékelést követően a jövő évi még nagyobb csemegének ígérkezik, ugyanis azt már biztosan tudjuk, hogy – a jelenlegi állás szerint – öt fiatal tehetség fog starthoz állni a teljes szezonban, de kik is ők?

- Reklám -

CALLUM ILOTT

A maga 23 életévével a brit Callum Ilott az egyik legidősebb az öt fiatal közül, és IndyCar autókkal neki van a legtöbb tapasztalata, hisz 2021 év végén három futamot is teljesített a Juncos Hollinger Racinggel, amely csapat végül 2022-re le is igazolta. Azért tartozik ebbe a kategóriába, mert az IndyCar szabályai szerint azok számítanak újoncnak, akik a sorozat történetében ötnél kevesebb futamon indultak el.

Az autósport rajongók többsége jól ismeri a nevét, hisz a Ferrari Versenyzői Akadémiájának tagja, ezáltal a Scuderia Ferrari tesztpilótája, valamint a 2021-es Formula-1 szezonban az Alfa Romeo tartalékversenyzője volt. 2020-ban az összetett második helyen végzett a Formula-2-ben 14 ponttal Mick Schumacher mögött valamint 1 ponttal Yuki Tsunoda előtt, akik a rákövetkező évben már a Formula-1-ben teljesítettek szolgálatot. Emellett jó pár sportautó szériában is elindult, mint például az idei Le Mans-i 24 óráson, ahol a GTE Amatőr kategóriában harmadik helyezést ért el az Iron Lynx csapat tagjaként.

Az eredményei tehát önmagukért beszélnek, viszont a csapatával kapcsolatban már több probléma is felmerül. A legutóbbi információk szerint ugyanis egy teljes évet betöltő személyzeti tagja van a brigádnak, így az előrejelzések szerint 2022 második felére várhatunk tőle jobb eredményeket.

CHRISTIAN LUNDGAARD

Ilotthoz hasonlóan a 20 éves dán Christian Lundgaard is szerepet kapott az IndyCar 2021-es évében, igaz egy alkalommal, az augusztusban rendezett Big Machine Spiked Coolers Grand Prix-n, Indianapolisban. Az időmérőn elképesztően muzsikált, hisz a negyedik helyről várhatta a zöld zászló belengetését úgy, hogy mindösszesen egyszer tesztelte azelőtt az autót, és egyáltalán nem ült szimulátorban.

Ilottal ellentétben Lundgaard az Alpine Versenyzői Akadémiájának a tagja. Európai karrierje alatt voltak hullámvölgyei. Akárcsak Ilottnak, neki is a 2020-as F2-es szezonja volt a legkiemelkedőbb, ahol az összetett hetedik helyet kaparintotta meg. Sokat elmond, hogy fiatal kora ellenére elhagyja az öreg kontinenst, de talán így belekóstolhat a siker ízébe is. Ezzel a döntéssel részben, vagy teljes egészében felhagy az F1-es álmokkal. Nem nagy meglepetésre a Rahal Letterman Lanigan Racing igazolta le, hisz nekik köszönhetően tudott Indianapolisban rajthoz állni.

Az RLL főleg Graham Rahal révén egy erősnek mondható évet zárt. A csapat nagyon összeállt, és a pénzügyi helyzetük is stabil. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy idén két autóról háromra bővítettek. Lundgaard emiatt magabiztosan várhatja a következő idényt.

Sorozatunkat a hét második részében Kyle Kirkwood, David Malukas, Devlin DeFrancesco bemutatásával folytatjuk.