Tony Kanaan mosolyogva szállt ki autójából az Indy 500 tesztet követően, és elmondta, milyen remek, hogy csapata ilyen gyorsan felvette a ritmust.
A 2013-as Indy 500 bajnok a harmadik legjobb kört futotta 228,767 mérföld/órás sebességgel a 2,5 mérföldes oválon és nagyon elégedett volt azzal, ahogy a csak erre a versenyre készülő csapata felkészült.
Kanaan legénysége minden, csak nem ismeretlen az IndyCar pitfalain, de mivel a csapat nagy része a Chip Ganassi Racing IMSA alakulatából került ki, a kétnapos teszt segített újra összeszoktatni őket.
A Chip Ganassi korábbi versenymérnökét, Andy Brownt hívták be Kanaan mellé, illetve Danielle Shepherd-öt, Alex Palou 2021-es teljesítménymérnökét. Az alakulat veterán főszerelője, Jamie Coates a Cadillac-től csatlakozik Shepherdhez, hogy együtt dolgozzanak az 1-es rajtszámú Hondán.
Hamar összehangolódtak a fiúk
„A csapat nagyon jól felkészült” – mondta Kanaan a RACER-nek. „Ami a legénységet illeti, az IMSA csapatom érkezett, de rengeteg IndyCar tapasztalattal rendelkeznek, így a kezdetektől fogva egy nagyon ütőképes szervezetként működik, amely képes a győzelemre. Megcsináltuk a két napot, és először végigmentünk egy listán, amin a csapat néhány dolgot át akart venni, hogy felkészüljön erre a hónapra. Aztán arra figyeltünk, hogy mindenki együtt tudjon dolgozni, össze tudjunk hangolódni, és ez zökkenőmentesen ment. Egyetlen problémánk sem volt.”
„Jamie volt a csapatfőnököm, amikor a 10-es autóban ültem a Targetes időszakban. Danielle a segédmérnököm, és ő is velem dolgozott. Andy Brown pedig egy legenda. Őszintén szólva, a csapatom egy vagány csapat. Mindenkitől a legjobbat kaptuk.”
Kanaan egyetlen célja, hogy a Chip Ganassi Racinget egy évtized után újra győzelemre vezesse az Indyben. Most, a kialakult kémia, és a nyílt teszten elért eredmények megtartása a prioritás.
„Most nagyszerű az érzés, de ennyi” – mondta Kanaan. „Amit a teszten csináltunk, az nem jelenti azt, hogy legközelebb is minden összejön, úgyhogy vissza kell mennünk néhány hét múlva, és tisztán kell tartanunk a fejünket. Előtte még van néhány (brazil) stock car versenyem, a srácok pedig IndyCar és IMSA futamokon vesznek részt, szóval az edzések kezdetéig nem fogjuk látni egymást.„