péntek, április 19, 2024

A Porsche 2023-ban is nyitott lesz a GTD Pro autóinak támogatására

Dátum:

Megosztás:

A gyári LMDh program beindítása nem befolyásolja a német óriást, igény esetén továbbra is támogatják majd a GTD Pro kategórában induló ügyfélcsapatokat.

- Reklám -

A Pfaff Motorsport a Porsche képviselője a GTD Pro idei első szezonjában, egy Porsche 911 GT3 R-rel, amelyet Matt Campbell és Mathieu Jaminet vezet.

- Reklám -

A kanadai alakulat 2023-as programját még nem jelentették be, és egyelőre azt sem tudni, hogy a két gyári versenyző Campbell és Jaminet milyen szerepet kap az LMDh programban. A Porsche Penske Motorsport egy pár gyári LMDh autót fog indítani a GTP-ben, a teljes versenyzői felállás pedig várhatóan még idén bejelentésre kerül.

Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport vezetője a Sportscar365-nek elmondta, miként viszonyul a gyártó a GTE autók támogatásához.

- Reklám -

A Pfaff egy jó csapat, és ha nélkülünk is úgy döntenek, hogy ott akarnak versenyezni (a GTD Pro kategóriában), akkor leülünk velük, és megbeszéljük a részleteket. Ez az ő döntésük lesz. Így csináltuk a múltban is, és úgy gondoljuk, hogy ez az egészséges módja a dolognak. Ez jövőre is pontosan így lesz.

Az biztos, hogy Le Mans-ra nézve a GT3-as osztály még fontosabb lesz, mert (2023 után) már nem fogunk GTE-autókat látni. Számunkra nincs szükség arra, hogy megváltoztassuk a filozófiát, ami mögötte áll.

Laudenbach azt is hangsúlyozta, hogy a Porsche nem szándékozik gyári autókat indítani a GTD Pro-ban. A GTD Pro-hoz való hozzáállása is tükrözi azt, ahogyan a Pro-szintű GT3-as csapatokat támogatja más, rangos versenyeken és szériákban, például a 24 órás Spa-i versenyen és az idei szezontól kezdve a DTM-ben.

Marad az ügyfélversenyzés

Nem örülnék, ha bármely más gyártó gyári nevezésként indulna, mert szerintem ez nem helyes. A mi rendszerünk nem fog megváltozni. Úgy fogjuk folytatni, ahogy eddig.” – mondta Laudenbach

A Chevrolet és a BMW teljes munkaidős gyári csapatokkal képviselteti magát a Pro-ban; előbbi a módosított Chevrolet Corvette C8.R-rel, amely eredetileg a GTE szabályok szerint készült, utóbbi pedig egy RLL által felkészített BMW M4 GT3-mal.

Az RLL jövőre a BMW M LMDh prototípust indítja, és ennek következtében elhagyja az IMSA GTD Pro kategóriát, bár a müncheniek nyitottak arra, hogy támogassák azokat az ügyfélcsapatokat, amelyek a GT csúcsosztályban való indulást választják.

Nem hiszem, hogy az én feladatom lenne megmondani az IMSA-nak, hogy mit tegyen. Amit értékelek, az az, hogy van egy világos elképzelésük, amit be is jelentettek. Ha szabad választásom lenne, akkor szerintem jó lenne, ha mindenki ugyanúgy kezelné a dolgot.

Mindenki eldöntheti, hogy elfogadja-e ezeket a körülményeket. Nekem megfelel. Számunkra egyértelmű, hogy nem áll szándékunkban olyasmibe beszállni, amit gyári belépőnek neveznénk. Nem ezt akarjuk csinálni. Különösen azért nem, mert az LMDh-ban versenyzünk. A Formula E-ben a legmagasabb szinten versenyzünk, úgyhogy azt hiszem, ez elég. Rengeteg ügyfélautónk van.” – zárta gondolatait Laudenbach