Mivel Jimmie Johnson 83 győzelméből hét Texasban született, felmerülhet a gondolat, hogy Jimmie Johnson itt fog berobbanni az IndyCarba.
Sokan még azt is kijelentették, szerintük Johnson a futam egyik favoritja, amelyet vasárnap rendeznek a Texas Motor Speedway-en. Ő egyszerűen nem tartozik ezek közé az emberek közé.
„Nem hiszem, hogy ez reális lenne. Néhány embernek talán vannak ilyen elvárásai, és ez rendben is van. Szeretném, ha ez így történne” – mondta a Chip Ganassi Racing 48-as rajtszámú Hondájának pilótája.
„Amikor belépsz az új sorozatba, a törzsvendégek között vagy, ők annyira jók abban, amit csinálnak. Láttunk már ilyet, amikor a versenyzők megpróbálnak átmenni különböző sorozatokból.”
„Természetesen nagyobb elvárásaim vannak magammal szemben, de nem gondolok arra, hogy megjelenek, a pole pozícióba kvalifikálom magam, a legtöbb kört vezetve megnyerem a versenyt.”
Az ovál ászaként – aki az IndyCar épített és utcai pályáin próbál teljes versenyzővé válni – Texasban Johnson számára a NASCAR-ból való átállása óta először nyílik lehetőség arra, hogy évtizedes tapasztalataiból merítsen.
„Úgy gondolom, hogy az oválok irányíthatóság szempontjából nagyon is a javamra válnak. Amikor egy épített vagy utcai pályára mész, a pálya, és az autó rengeteget változik. Mozgó célpontod van.”
„Különösen egy utcai pályán, ahol évente kevés verseny van, az első körtől a verseny utolsó köréig, a pálya nagyon sokat változik. Nekem ezzel kapcsolatban nincs tapasztalatom.”
„Ez egy olyan környezet, amelyben a tapasztalat valóban kifizetődik. Azt hiszem, az oválokon ez kevésbé van így.”
„Az összes autó azonnal a pályán van. Rövidebb a kör, gyorsabban fogy a gumi. Stabilabb környezetet teremt ez számomra, ahol tanulhatok, és amihez a versenyautót is hozzáigazíthatom.”
Mit várhatunk tehát Johnsontól az IndyCar debütálásán a félelmetes 1,5 mérföldes oválon, ahol 26 másik versenyzővel kell megküzdenie?
„Tényleg úgy érzem, hogy előrébb fogok lenni a mezőnyben” – mondta. „Azzal az autóval, ami alattam lesz képesnek kell majd lennem arra, hogy karrierem legjobb rajtpozícióját érjem el.”
„Ezután pedig egy top 5 vagy top 10 a cél.„