Eddig talán a küzdelmes szóval lehet a legpontosabban leírni Tatiana Calderón újoncévét. Most viszont ismerős pályákra érkezik, ettől pedig sokat vár.
Az AJ Foyt Racinggel kötött megállapodása alapján Tatiana Calderón 2022-ben minden városi és épített pályán megkapja a 11-es számú Chevrolet-t, az oválokon viszont nem indul. Arra az öt alkalomra, benne az Indy 500-zal, JR Hildebrand a váltótársa idén. Calderón ennek megfelelően öt versenyt teljesített eddig, ezeken kétszer fért be a top 20-ba. A kolumbiai Long Beach-en 16., Indianapolisban pedig tizenötödik lett, ez utóbbin ráadásul kört is vezetett, így egy pluszponttal gazdagodott.
Az alkalmazkodási fázis nem egyszerű a pályaismeret hiánya miatt. Emellett ott van az is, hogy rendkívül kevés lehetősége volt tesztelni, ráadásul csapattársa a regnáló Indy Lights-bajnok Kyle Kirkwood.
„Kemény volt így megjönni újoncként a minimális tesztlehetőséggel” – ismeri el Calderón. „De azt gondolom, javulni tudtunk, főleg az épített pályákon, ahol kicsit tovább el lehet menni az autó határait keresve. A városi pályák viszont nagyon kemények Európához, de más földrészekhez képest is. A detroiti bukkanókat például szerintem sehol máshol nem lehet megtapasztalni.”
Ettől függetlenül Calderón élvezi a versenyeket. „Talán még azt is élveztem, mikor mondjuk szenvedtem. Nehéz, de a jó versenyeket attól még szeretjük. Aztán amikor visszamegyünk olyan helyekre, ahol voltam már korábban, mint például a második Indy GP vagy éppen Mid-Ohio, ahol tavaly teszteltem, remélhetőleg jön a további javulás. 20 körnél többet először azt hiszem, a St. Pete-i versenyen teljesítettem az autóban. A gumik, amikhez szoktam az évek során, a Pirelli és a Yokohama volt. A Firestone viszont nagyon más stílust igényel.”
Calderón nőként ráadásul kötelességként is tekint a jó eredmények elérésére. „A lányoknak, akik itt akarnak versenyezni, látniuk kell női versenyzőket. Simonáékkal együtt remélhetőleg hozzá tudunk ehhez járulni. Ez egy spirál. Mi elkezdtük, ami még több lányt, nőt vonzhat be, és így tovább.„