csütörtök, március 28, 2024

Marcus Ericsson a 106. Indianapolis 500 győztese

Dátum:

Megosztás:

Dixon saját magától vette el a győzelmet, a végig remek tempóban autózó Ericsson pedig a legjobb pillanatban bizonyult a legjobbnak.

- Reklám -

Álex Palou és Scott Dixon előzgették egymást az első helyért, miközben Rinus VeeKay a harmadik helyen az üzemanyagspórolásra összpontosított.

- Reklám -

A 30. körben Conor Daly nyitotta meg a sort a pitkiállások tekintetében, Scott Dixon is elsők között érkezett. Álex Palou egy körrel, Rinus VeeKay pedig két körrel jött ki később.

A 39. körben Rinus VeeKay vágta falba az autóját, ami miatt megérkezett az első sárga zászló. Dixon és Palou továbbra is az élen autóztak az újraindítást követően, Pato O’Ward zárkózott fel a 3. helyre.

- Reklám -

68. körben jártunk, amikor Álex Palou lekörözte Colton Hertát, miközben az újabb kiállásokat Jimmie Johnson kezdte meg elsőként. Mindeközben Callum Ilott csúszott meg és csúnyán összetörte az autóját, ezzel teljesen felborítva Palou stratégiáját, aki pont akkor érkezett volna a pitbe, amikor a baleset történt.

Az 76. körös újraindítást követően Daly a második helyért küzdve leszorította, O’Wardot és az élre állt, azonban Scott Dixon visszavette tőle a vezető pozíciót.

104. körben Colton Herta jött a pitbe, az élmenők közül pedig Conor Daly érkezett elsőként és ahogy az előző kiállások során most is egy baleset kavarta meg a mezőnyt. Ezúttal egy újabb Indy 500 újonc, Romain Grosjean találkozott a fallal. A balesetet követően gyakorlatilag a teljes mezőny egyszerre látogatott el a pitbe.

Az újraindításnál Scott Dixon és Pato O’Ward is jobban kapta el a rajtot mint az élről induló Conor Daly. Rosenqvist újra az élmezőnyben, egészen a 4. helyig jött előre.

A 136. körben Colton Herta kiesett a futamból, a 140.-ben pedig Carpenter az aki megkezdi az újabb kiállásokat, Scott Dixon pedig reagált is rá. Utánuk érkezett Conor Daly, akinek az első szárnyán állított is csapata. Pato O’Ward spórolásának és csapattársának Rosenqvistnek köszönhetően, aki picit feltartotta Dixont, az élre tudott állni.

Scott McLaughlin óriási tempóban találkozott a fallal. Ez szám szerint a negyedik sárga zászlós megszakítást vonta maga után.

O’Ward, Dixon és Rosenqvist haladtak az első három helyen, Rossi pedig előrekúszott a hatodik helyig.

Scott Dixon miután végig dominálta a futamot, az utolsó kiállása során túl gyorsan hajtott a pitben, ezzel összeszedett egy áthajtásos büntetést. Marcus Ericsson, Felix Rosenqvist és Pato O’Ward maradtak ezáltal az élen, Ericsson pedig a két McLarent átlépve átvette a vezetést 18 körrel a vége előtt, ha figyelembe vesszük, hogy ki van már túl az utolsó szerelésén. Tony Kanaan is tempót talált, sorra előzte a vetélytársakat.

6 körrel a vége előtt Jimmie Johnson vágta le túlságosan a kanyart, ami miatt a falba csapódott. Meglepetésre nem sárga, hanem piros zászló következett, így tehát Ericsson hiába vezetett magabiztosan, újraindítás következett.

4 kör volt hátra amikor a mezőny újra a pályára gurult Carpenter kivételével, aki lefulladt a pitben és csak utólag sikerült csatlakozni a többiekhez. A futamhoz méltó csatába kezdtek a versenyzők azért, hogy a 106. Indianapolis 500 győzelmet hazavihessék. Pato O’Ward komolyan ostromolta az élen haladó Marcus Ericssont, aki hibátlan védekezést bemutatva nem engedte ki a kezéből a Borg Warner trófeát és megérdemelten diadalmaskodott.

Végeredmény