csütörtök, április 25, 2024

A sokk után a felzárkózásra törekszik az F1-ben elutasított versenyző

Dátum:

Megosztás:

IndyCar-pályafutása legrosszabb évét zárta tavaly Colton Herta, miután tizedik lett az összetett pontversenyben. A Forma-1-es Alpha Taurit ez sem tántorította el a szerződtetésétől, csakhogy a szuperlicenc-pontok rendszerének értelmezésében Herta nem gyűjtött kellően sok jó eredményt a jogosítványhoz, így egyelőre nem megy a világbajnoki sorozatba.

- Reklám -

Helyette arra koncentrál, hogy a meglepően alulteljesítő Andretti Autosportot előrébb repítse a rangsorban. „Azt hiszem, a tavalyi év mindannyiunkat sokkolta. Nem voltunk olyan erősek, mint korábban, nyilvánvalóan fel kell zárkóznunk. De mindent áttekintettünk az autó vezetésétől kezdve az előkészítéséig, hogy minden területen javuljunk – nyilatkozta a RACER-nek. – Egy pilóta sosem lehet maradéktalanul elégedett, különben sosem fejlődik. Mindig keresem, hogyan vezethetnék jobban, mit csináltam rosszul korábban. Mindig van lehetőség fejlődni.

- Reklám -

Eddig tisztességes karriert futottam, de jobbat akarok. Úgy számolom, évente átlagosan körülbelül két futamot nyertem, ezt szeretném következetesen három-négyre feltornázni. Nyilván kellenek a győzelmek egy jó évhez a bajnokságban, azokért tömérdek pont jár, de a legfontosabb az, hogy a rossz napokból is a legtöbbet hozzuk ki. Azokból, amikor az autó csak a 10-15. helyre lenne képes, de ebből kifacsarható egy 5., 6. vagy 7. hely. Ezek döntik el, ki nyer és ki veszít a bajnokságban.”

Érdekes ellentmondás, hogy bár Herta a legfiatalabb az Andretti alakulatában, neki nagyobb a rutinja az IndyCar-ban, mint Romain Grosjeannak, Devlin DeFrancescónak és Kyle Kirkwoodnak együttvéve, ráadásul csapattársainak még nincs győzelme a sorozatban. Herta készen áll vezérré előlépni, bár elismerte, eddig sokat segített neki az autó beállításában, hogy nála rutinosabb pilótákkal dolgozott egy istállóban.

Több módon is keresztbe tett az FIA az F1-be igyekvő Hertának

- Reklám -