500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 21. kedd, 15:11 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Dale Earnhardt a fiával fejezte be utolsó versenyét
IMSA

Dale Earnhardt a fiával fejezte be utolsó versenyét

Máté JámborÍrta Máté Jámbor2023. február 4.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Apja és fia, Dale Earnhardt és Dale Earnhardt Jr.
Apja és fia, Dale Earnhardt és Dale Earnhardt Jr. / Fotó: ISC Archives via Getty Images/NASCAR Media
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

A karrierje végéhez közeledő Dale Earnhardt, egy új dologba vágta a fejszéjét 2001-ben, mielőtt jött volna a végzetes futam.

Dale Earnhardt a 2001-es Daytona 500 utolsó körében vesztette életét, előtte azonban olyan tett, mint addig soha. Már senkinek sem kellett bizonyítania, így a fiát készítette fel a NASCAR-ban a legenda, viszont egymással versenyezve.

A különleges apa-fia kapcsolat megerősítésére azonban a versenypályán belül is lehetőségük adódott, amikor a General Motors felkérte őket, hogy a Corvette egyik autóját vezessék a Daytonai 24 óráson, amit napra pontosan 22 éve fejeztek be.

A Corvette C5-R-nak akkoriban nagyobb motorja volt a, mint a NASCAR-autóknak, így egy hatnapos tesztsorozattal készültek fel az átállásra. A GTS kategóriában indultak el, ami körül-belül a mai GT3-nak felelne meg, de akkoriban még az összetett győzelemre is esélyes osztály volt.

A Daytonában addig 34 alkalommal diadalmaskodó Dale Earnhardt és fia mellett Andy Pilgrim és Kelly Collins vezette az előző évben második helyet szerző – természetesen 3-as rajtszámú – Corvette-et.

Dale Earnhardt egy óra után vette át a volánt Pilgrimtől, és szállt be számára szokatlan módon az autóba a 86 autós mezőnyben egyedül használva a NASCAR-ban megszokott nyitott sisakját. Bár először lefullasztotta az autót, ezt leszámítva könnyedén vette az akadályokat, még a rövid esőt is, ami első etapja alatt érkezett meg a pályára.

Még a tisztán sportautós felállással rendelkező testvérautót is leelőzte, mert jobb íveket tudott autózni az oválrészen, a kanyarokban azonban érthetően lassabb volt. A második etapjára ráadásul éjszaka történt sor, egy törött lámpával, ami megnehezítette a dolgát a belső részen.

Harmadik nekifutásra pedig szakadó esőt is magába foglaló változó körülmények között tartotta a tempót a mezőnnyel. Pedig előtte mindössze egy szabadedzésen ment esőben Watkins Glenben!

Olyan jó volt a tempója, hogy a csapata megengedte, hogy dupla etapot teljesítsen, ami után láthatóan boldogan szállt ki az autóból.

Fia kissé nehezebben kezdett, hiszen rögtön éjszakai körülmények között vette át először a volánt, de néhány megpördülés után ráérzett, és után nem volt probléma vele sem.

Bár a verseny közepén egy technikai hiba miatt fél órát veszítettek, így is 14 kör hátrányban hozták be az autót az összetett negyedik helyen, ami csak a másik Corvette-től kapott ki a GTS-autók között.

A jó eredményt további tervek is követték, hiszen a Le Mans-i 24 órásra is el akartak menni, de Dale Earnhardt halála miatt végül ebből nem lett semmi. Maga az autó azonban kétszer is részt vett a francia versenyen, méghozzá két második helyet ért el.

Corvette Dale Earnhardt Dale Earnhardt Inc. Dale Earnhardt Jr. Daytona Daytona 24 Daytona International Speedway Daytona International Speedway (Road Course) Daytonai 24 órás
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?