IndyCar-pályafutása legrosszabb évét zárta tavaly Colton Herta, miután tizedik lett az összetett pontversenyben. A Forma-1-es Alpha Taurit ez sem tántorította el a szerződtetésétől, csakhogy a szuperlicenc-pontok rendszerének értelmezésében Herta nem gyűjtött kellően sok jó eredményt a jogosítványhoz, így egyelőre nem megy a világbajnoki sorozatba.
Helyette arra koncentrál, hogy a meglepően alulteljesítő Andretti Autosportot előrébb repítse a rangsorban. „Azt hiszem, a tavalyi év mindannyiunkat sokkolta. Nem voltunk olyan erősek, mint korábban, nyilvánvalóan fel kell zárkóznunk. De mindent áttekintettünk az autó vezetésétől kezdve az előkészítéséig, hogy minden területen javuljunk – nyilatkozta a RACER-nek. – Egy pilóta sosem lehet maradéktalanul elégedett, különben sosem fejlődik. Mindig keresem, hogyan vezethetnék jobban, mit csináltam rosszul korábban. Mindig van lehetőség fejlődni.”
„Eddig tisztességes karriert futottam, de jobbat akarok. Úgy számolom, évente átlagosan körülbelül két futamot nyertem, ezt szeretném következetesen három-négyre feltornázni. Nyilván kellenek a győzelmek egy jó évhez a bajnokságban, azokért tömérdek pont jár, de a legfontosabb az, hogy a rossz napokból is a legtöbbet hozzuk ki. Azokból, amikor az autó csak a 10-15. helyre lenne képes, de ebből kifacsarható egy 5., 6. vagy 7. hely. Ezek döntik el, ki nyer és ki veszít a bajnokságban.”
Érdekes ellentmondás, hogy bár Herta a legfiatalabb az Andretti alakulatában, neki nagyobb a rutinja az IndyCar-ban, mint Romain Grosjeannak, Devlin DeFrancescónak és Kyle Kirkwoodnak együttvéve, ráadásul csapattársainak még nincs győzelme a sorozatban. Herta készen áll vezérré előlépni, bár elismerte, eddig sokat segített neki az autó beállításában, hogy nála rutinosabb pilótákkal dolgozott egy istállóban.
Több módon is keresztbe tett az FIA az F1-be igyekvő Hertának