hétfő, április 15, 2024

Herta és csapata teljesen újragondolta az autó beállítását, ami pole-t ért

Dátum:

Megosztás:

Colton Herta megszerezte IndyCar karrierje nyolcadik pole pozícióját Long Beachen, miután az edzéseken szenvedett autójával.

- Reklám -

Herta körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót, és több, mint négy tized másodperccel verte meg legközelebbi riválisát.

- Reklám -

Az Andretti Autosport versenyzője elismerte, hogy ez a nyitóedzésen tapasztalt nehézségek miatt jött össze ez az eredmény, amikor szenvedett a beállításokkal

A pénteki nap küzdelmes volt számunkra” – mondta Herta. „De visszamentünk a tervezőasztalhoz, és valami teljesen mást hoztunk ki mára. És bejött! Nagyon elégedett voltam vele.

- Reklám -

Nyilvánvalóan az egykörös tempónk nagyon erős. Most már inkább a versenyautóra koncentrálunk. Úgy tűnik, hogy nagyon gyorsan fel tudunk melegíteni a gumikat, és tudunk egy kört menni, szóval nagyon elégedett voltam ezzel.

Az, hogy a Long Beach-i pályán pénteken a 35 fokos hőség volt – ami 54 fokos pályahőmérséklet eredményezett – ennyi tapadást adott, több versenyzőt is sokkolt.

Ennek a viselkedésnek az oka még most is rejtély volt, Herta nem győződött meg arról, hogy az IMSA WeatherTech SportsCar Championship és a Porsche Carrera Cup jelenléte volt a felelős a „bizarr” pályatendenciákért.

Úgy érzem, hogy olyan gyorsan betapadnak a gumik, hogy általában az első három percben úgyis elkopnak a gumink. A tegnapi nap nagyon furcsa volt.

Valami nem stimmelt a pályával tegnap. Túl sok tapadás volt. Nagyon furcsa volt…

Az Andretti-Honda viselkedésének változása a pénteki nagy hőségtől a szombati napra (19 fokos környezeti hőmérséklet/43 fokos pálya) figyelemre méltó volt, mondta Herta.

Teljesen más érzés volt, amikor ma reggel kimentünk a pályára” – mondta. „A kormány teljesen más érzést adott – teljesen megváltozott a tegnapihoz képest, ami bizarr.

Ilyet még sehol sem éreztem az első edzésen egy IndyCarban, nemhogy egy utcai pályán. Nagyon furcsa volt.

De a pálya hőmérséklete is sokat csökkent, ami a sokat jelentett. Ma egy kicsit több felhő borította a pályát, és a pálya hőmérséklete iszonyatosan lecsökkent a tegnapi szinthez képest.

Romain Grosjean ütközése egy eddig nem ismert szabály használatát eredményezte
Romain Grosjean ütközése egy eddig nem ismert szabály használatát eredményezte Fotó: Penske Entertainment: Joe Skibinski/IndyCar Media

Ismertlen szabályok az időmérő végén

Herta kitért a Firestone Fast Six szakasz furcsa végére is, amikor csapattársa, Romain Grosjean a falba ütközött, ami miatt előkerült a piros zászló.

Két másodperc volt még hátra az órán, és az IndyCar engedélyezett egy utolsó gyorskört a versenyzőknek.

Azt mondták, hogy vége az időmérőnek, hogy megvan a pole” – mondta Herta, aki a tavalyi Long Beach-i Nagydíjat a 14. helyről nyerte meg. „Jöttem be a pitbe, Alex és Josef is már kiszállt az autóból.

Nem igazán hallottam erről a szabályról. Nem hiszem, hogy valaha is életbe lépett volna… Nem értettem, de biztos nagyon új szabály lehet…

Nem tudtam, hogy mi történik. Kicsit aggódtam. Amikor csak két srác gurult ki a boxból, egy kicsit jobban éreztem magam, de még mindig Rossi és Felix volt az, akik nagyon gyorsak.

„Szerencsésnek érzem magam, hogy nem tudtak javítani.”