Colton Herta megszerezte IndyCar karrierje nyolcadik pole pozícióját Long Beachen, miután az edzéseken szenvedett autójával.
Herta körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót, és több, mint négy tized másodperccel verte meg legközelebbi riválisát.
Az Andretti Autosport versenyzője elismerte, hogy ez a nyitóedzésen tapasztalt nehézségek miatt jött össze ez az eredmény, amikor szenvedett a beállításokkal
„A pénteki nap küzdelmes volt számunkra” – mondta Herta. „De visszamentünk a tervezőasztalhoz, és valami teljesen mást hoztunk ki mára. És bejött! Nagyon elégedett voltam vele.”
„Nyilvánvalóan az egykörös tempónk nagyon erős. Most már inkább a versenyautóra koncentrálunk. Úgy tűnik, hogy nagyon gyorsan fel tudunk melegíteni a gumikat, és tudunk egy kört menni, szóval nagyon elégedett voltam ezzel.”
Az, hogy a Long Beach-i pályán pénteken a 35 fokos hőség volt – ami 54 fokos pályahőmérséklet eredményezett – ennyi tapadást adott, több versenyzőt is sokkolt.
Ennek a viselkedésnek az oka még most is rejtély volt, Herta nem győződött meg arról, hogy az IMSA WeatherTech SportsCar Championship és a Porsche Carrera Cup jelenléte volt a felelős a „bizarr” pályatendenciákért.
„Úgy érzem, hogy olyan gyorsan betapadnak a gumik, hogy általában az első három percben úgyis elkopnak a gumink. A tegnapi nap nagyon furcsa volt.”
„Valami nem stimmelt a pályával tegnap. Túl sok tapadás volt. Nagyon furcsa volt…”
Az Andretti-Honda viselkedésének változása a pénteki nagy hőségtől a szombati napra (19 fokos környezeti hőmérséklet/43 fokos pálya) figyelemre méltó volt, mondta Herta.
„Teljesen más érzés volt, amikor ma reggel kimentünk a pályára” – mondta. „A kormány teljesen más érzést adott – teljesen megváltozott a tegnapihoz képest, ami bizarr.”
„Ilyet még sehol sem éreztem az első edzésen egy IndyCarban, nemhogy egy utcai pályán. Nagyon furcsa volt.”
„De a pálya hőmérséklete is sokat csökkent, ami a sokat jelentett. Ma egy kicsit több felhő borította a pályát, és a pálya hőmérséklete iszonyatosan lecsökkent a tegnapi szinthez képest.”
Ismertlen szabályok az időmérő végén
Herta kitért a Firestone Fast Six szakasz furcsa végére is, amikor csapattársa, Romain Grosjean a falba ütközött, ami miatt előkerült a piros zászló.
Két másodperc volt még hátra az órán, és az IndyCar engedélyezett egy utolsó gyorskört a versenyzőknek.
„Azt mondták, hogy vége az időmérőnek, hogy megvan a pole” – mondta Herta, aki a tavalyi Long Beach-i Nagydíjat a 14. helyről nyerte meg. „Jöttem be a pitbe, Alex és Josef is már kiszállt az autóból.”
„Nem igazán hallottam erről a szabályról. Nem hiszem, hogy valaha is életbe lépett volna… Nem értettem, de biztos nagyon új szabály lehet…”
„Nem tudtam, hogy mi történik. Kicsit aggódtam. Amikor csak két srác gurult ki a boxból, egy kicsit jobban éreztem magam, de még mindig Rossi és Felix volt az, akik nagyon gyorsak.”
„Szerencsésnek érzem magam, hogy nem tudtak javítani.”