szombat, június 25, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapIndyCarGrosjean: A legnagyobb különbség a Forma-1 és az IndyCar között az...

Grosjean: A legnagyobb különbség a Forma-1 és az IndyCar között az…

- Hirdetés -

Ha van ember, aki tökéletes képet tud festeni a Forma-1 és az IndyCar közötti különbségekről az nem más, mint Romain Grosjean.

Grosjean 179-szer indult Forma-1-es versenyen a Renault, a Lotus és a Haas csapatok színeiben, ezidő alatt pedig 10-szer állhatott dobogóra.

- Hirdetés -

A francia versenyző 2020-ban hatalmas balesetet szenvedett a Bahreini Nagydíjon, és sajnos ez az incidens zárta le a tiszteletreméltó F1-es karrierjét.

2021-től kezdve már az IndyCar szériában versenyez, ahol a Dale Coyne Racing igazolta le, majd látva fantasztikus teljesítményeit 2022-re az IndyCar egyik élcsapata, az Andretti Autosport szerződtette őt.

- Hirdetés -

Ha nem ismered annyira az autókat, akkor talán úgy tűnhet, hogy a két autó nagyon hasonló. Szárnyak, nyitott kasztni, halo. Ugyanakkor el kell mondanom, hogy a két technika között nagyon nagy különbségek vannak” – magyarázza Grosjean.

A legfontosabb különbség az, hogy minden autó saját magának gyártja a karosszériát a Forma-1ben, és öt motorgyártó erőforrásai hajtják ezeket az kocsikat.

Az IndyCar-ban egyen kasztni van, és két gyártó, a Honda és a Chevrolet. Ezen kívül – egyelőre – csak a Forma-1-ben használnak hibrid motorokat.

Romain Grosjean ezután felsorolja, hogy az IndyCar milyen helyszíneken fut jelenleg, és hozzáteszi, szeretné, ha picit globálisabb lenne a széria.

Jelenleg csak egy külföldi versenyünk van Torontóban, Kanadában. Szeretném ha elmennénk Mexikóba, vagy esetleg az ausztrál Surfers Paradise-ba. Ezen kívül szívesen látnék egy európai versenyt is a naptárban.

Persze az egyik legnagyobb különbség a két szakág között az az, hogy az IndyCar ovál pályákra is ellátogat a Forma-1-el szemben.

Romain Grosjean gyorsan beilleszkedett az IndyCar világába
Romain Grosjean gyorsan beilleszkedett az IndyCar világába Fotó: Penske Entertainment: Chris Owens/IndyCar Media

Grosjean jobban élvezi vezetni az IndyCar-t

Ezen kívül Grosjean megemlíti a kiállásokat hiszen míg a Forma-1-ben, csak kereket cserélnek a verseny során a csapatok, az IndyCar-ban a kicsi (68 literes) üzemanyag tank miatt többször is ki kell állniuk tankolni egy verseny során.

Kb. 20 körönként ki kell állnunk a pitbe, hogy feltankoljunk. Szóval egy picit közelebb van az időmérőhöz képest a tempónk a versenyeken, mint a Forma-1-ben” – tette hozzá az Andretti Autosport versenyzője.

Míg az utcai, és épített pályákon kb. 4-szer állunk ki, addig a hosszú Indy 500-on akár 8-szor is meglátogathatjuk a boxutcát.

A Forma-1-ben stratégiai szempontból a legtöbbször előre tudod azt, hogy pontosan mi fog történni a versenyen. Az IndyCar-ban sokkal többször kell rögtönöznöd, ami izgalmas helyzeteket eredményez.

Romain Grosjean ugyanakkor felhívta még egy fontos dologra a figyelmet: a beállításokra.

Az IndyCar-ban szinte teljesen magadra tudod szabni az autót. El tudsz jutni egy pontra, amikor szinte tökéletesen illeszkedik a vezetési stílusodhoz a beállítás” – jelentette ki Grosjean.

A Forma-1-ben viszont folyamatosan alkalmazkodnod kell a technikához, és ez nem egy egyszerű dolog. Tökéletes példa erre Daniel Ricciardo akinek nem teljesen fekszik a McLaren vezethetősége.

A 35 éves versenyző végül azt is elmondta, hogy míg a Forma-1ben 200 millió körül van egy csapat éves büdzséje, addig az IndyCar-ban kb. ennek a tizede, tehát 20 millió az összeg.

- Advertisement -
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss