back to top

Fontos változást jelentett be az IndyCar legsikeresebb csapata, még nem tudni, ki lesz az „áldozat”

Dátum:

- Reklám -

A Chip Ganassi Racing megerősítette, hogy a mostani öt helyett jövőre már csak három autót neveznek majd az IndyCarba. A sorozat legsikeresebb csapata egyelőre nem nevezte meg, hogy kik fogják vezetni ezeket a gépeket.

- Reklám -

Már szinte biztosra vehető, hogy az IndyCar rövidesen bevezeti a NASCAR-ból jól ismert charter-rendszert. Azonban nem pontosan ugyanazt, több különbség is lesz a kettő között. Az egyik ilyen, hogy az IndyCarban csapatonként háromban fogják korlátozni a charterek, vagyis lényegében a futtatható autók számát.

Sűrű lesz a program – megvan az IndyCar 2025-ös naptára

- Reklám -

Jelenleg egy olyan istálló van, amelyet ez közvetlenül érint: a Chip Ganassi Racing, amelynek öt gépe van a rajtrácson. A Chip Ganassi – amely az IndyCarnak és közvetlen elődjének az Indy Racing League-nek a legsikeresebb csapata tizenegy egyéni bajnoki címmel (egyébként az össze elődsorozatot figyelembe véve a Team Penske büszkélkedhet ezzel a címmel) – nemrég megerősítette, hogy jövőre már csak három autót fognak versenyeztetni.

- Reklám -

A három „megtartott” charterük a 8-as, a 9-es és a 10-es rajtszámú lesz, amelyeknek idén sorrendben Linus Lundqvist, Scott Dixon és Álex Palou a „gazdája”. Viszont a csapat azt egyelőre nem közölte, hogy jövőre kik lesznek a pilótáik. Utóbbi kettő többszörös bajnoknak minden feltételezés szerint biztos a jövője, de értesülések alapján Lundqvist helyét az alakulat másik újonca, a kiváló szponzori háttérrel rendelkező Kyffin Simpson veszi majd át. Ez pedig azt jelenti, hogy a svéd pilóta mellett Marcus Armstrong szorulhat ki a Chip Ganassitől.

Mellékesen a csapat azt is nyilvánosságra hozta, hogy két autóval meg fognak jelenni az Indy NXT-ben, vagyis az IndyCar legfontosabb nevelőszériájában.

Kiderült, hogyan orvosolták Álex Palouék az autó drámai hibáját, amit Will Power nem tudott kiaknázni