csütörtök, április 25, 2024

Fantasztikus show után Newgarden vitte el a gateway-i győzelmet

Dátum:

Megosztás:

Josef Newgarden sorozatban hármadszor aratott győzelmet a World Wide Technology Raceway-en, de az izgalmak nem maradtak el.

- Reklám -

Azoknak a szurkolóknak, akik végignézték a futamot, egy két órás piros zászlós szakaszt is túl kellett élniük ahhoz, hogy az utolsó, 42 körös hajrát lássák.

- Reklám -

Jutalmul viszont egy fantasztikusan izgalmas befutót láthattak, amely majdnem azzal végződött, hogy a Dale Coyne Racing újonca, David Malukas megszerezte pályafutása első győzelmét.

Newgarden az újraindításnál a második helyen állt Penskés csapattársa, Scott McLaughlin mögött, de a zöld jelzés után azonnal átvette a vezetést egy nagyszerű előzéssel a 2-es kanyarban.

- Reklám -

Malukas ekkor már ötödik volt, és a Coyne-csapat agresszív stratégiájának előnyeit élvezte, mivel frisseb gumikon volt, mint a többiek.

Rövid időn belül elment a verseny elején domináló, pole-ból induló Will Power mellett, és a negyedik helyre lépett előre, majd azonnal elkezdte levadászni Pato O’Wardot, akit végül a 243. körben meg is előzött.

Így 17 kör maradt számára, hogy tegyen valamit az előtte haladó két Penske autóval, és bár McLaughlinra gyorsan fel tudott zárkózni, csak az utolsó körben tudta őt megelőzni, így már csak utolérni tudta az első helyen lévő Newgardent, megelőzni nem.

Az újonc Malukas így is élete első dobogós helyezését érte el az IndyCarban.

Megelőztük O’Wardot, megelőztünk egy lekörözött autót, és megláttam magam előtt a két Penskét‘” – mondta Malukas. „Talán el tudtam volna kapni Josefet, ha korábban próbálkozom a felső ívvel, de ez a második hely így is felér egy győzelemmel nekem, és a csapatnak.

McLaughlin, aki a verseny középső részét uralta, és első ovál győzelmét szerezhette volna meg – ha az eső után nem indítják újra a futamot – elsőként Malukasnak gratulált.

Ez egy fantasztikus verseny volt” – mondta McLaughlin. „Dave (Malukas) megmozdulása az utolsó körben… dicséret illeti őt. Ő egy fenomenális fiatal srác, és messzire fog jutni.

Newgarden is bejelentkezett a bajnoki címért

Newgarden tehát bezsebelte idei ötödik győzelmét, – ezzel a kétszeres bajnok megdöntötte korábbi négy győzelmes rekordját -, és a portlandi futamra mindössze 3 pontos lemaradásban érkezik a bajnoki éllovas Will Powerhez képest.

Scott szuperül vezetett ott a végén, és jó kis harcot vívtunk” – nyilatkozta a victory lanen Newgarden. „Ez egy nagy este mindenkinek a Team Penske-nél.”

Csak egy jó (újra)rajtra volt szükségünk. Tudtam, hogy Scott jó lesz, és hogy jó autója van, úgyhogy megpróbáltam az alsó ívet őrizni, minden áron.. Meg kell hagyni neki, hogy könnyen nyerhetett volna ma este.

Ahogy néhányan mások is. A futam előtt mindenki tudta, hogy esni fog az eső, de a vélemények – és ezzel együtt a stratégiák – megoszlottak arról, hogy pontosan mikor.

És amikor az első esőcseppek a 260 körös verseny 218. körében piros zászlót okoztak, Newgarden és McLaughlin csapatainak korábbi döntése bizonyult kifizetődőnek

A páros már a 148. körben kiállt a boxba, miközben Will Power a pályán maradt, a Jack Harvey miatt történt sárga zászló során, amely a verseny egyetlen valós incidense volt.

Azt hittem, hogy a sárga segít nekünk, de a csapat nem mondta meg, hogy milyen átlagfogyasztást kell elérnünk, ha nem állunk ki a boxba” – magyarázta a csalódott Power. „Ha tudtam volna ezt a számot, biztosan a boxba mentem volna.

A kintmaradás ára egyértelmű volt: az új gumik és a maximális motorfokozat minden alkalommal legyőzi az üzemanyag-spórolást.

Will Power taktikája nem jött be, de továbbra is ő vezeti a bajnokságot

Power az újraindításnál elvesztette a vezetést Pato O’Ward zseniális előzése után, de az igazi veszélyt a gyorsan zárkózó Newgarden jelentette, aki mintha egy videójáték könnyű fokozatán lett volna, úgy előzgette az előtte lévő autókat.

McLaughlin is hasonlóan cselekedett, és a páros gyorsan leszakította a többieket.

McLaughlin hátránya ekkor 6mp volt, de folyamatosan jött fel csapattársára, és végül a kiállások során – ahol Newgardent valamennyire feltartotta az RLL újonca, Christian Lundgaard – megelőzte a 2-es autót. Ezt a vezetést egészen az esőszünet utáni újraindításig meg is tartotta.

O’Wardnak be kellett érnie egy negyedik hellyel Takuma Sato előtt, aki néhány körig nagy előnnyel vezette a futamot, azonban a Harvey féle baleset – és sárga zászlós periódus – alkalmával elrontották a stratégiáját, így visszaesett.

A hatodik helyre Will Power érkezett be, aki 128 kört vezetett – tehát közel a futam felét – így érthető módon csalódottan távozott a gateway-ről, főleg annak tekintetében, hogy 3 bajnoki riválisa is hozott rajta pontokat, O’Ward, McLaughlin és Newgarden személyében.

A Ganassi mindhárom, a bajnoki címért küzdő pilótája ugyanazt a stratégiát követte, és ennek meg is lett a jutalma: mindannyian egy csoportban értek célba, bár kicsit hátrébb, mint remélték: Marcus Ericsson lett a hetedik Scott Dixon és Alex Palou előtt. Graham Rahal a 16. helyről kapaszkodott fel a top 10-be.